Show simple item record

dc.contributor.advisorTak, İsa
dc.contributor.authorAydin, Burcu
dc.date.accessioned2021-05-08T11:21:25Z
dc.date.available2021-05-08T11:21:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682912
dc.description.abstractBu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı'nın T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi milli mücadele konularının işlenmesinde öğretmenlerin yerel tarih kapsamında Tokat'a yer verme durumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmada; yerel tarih, yerel tarihin gelişimi, kaynakları, faydaları, Ortaokul Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersleri müfredat programlarında yerel tarih ve Milli Mücadele döneminde Tokat ele alınmıştır. T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi milli mücadele konularının işlenmesinde öğretmenlerin yerel tarih kapsamında Tokat'a yer verme durumlarını tespit etmek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırma kapsamında 2017-2018 eğitim öğretim yılında Tokat ili merkez ilçesinde bulunan Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokullarda görev yapan 24 Sosyal Bilgiler öğretmenine yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmış olup görüşme formundan elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır.Bu çalışma ile araştırmaya katılan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin birçoğunun uygun ortam oluşturulduğu sürece Milli Mücadele konularında Tokat'a yer vermiş oldukları sonucu ortaya çıkmıştır. Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük derslerinde yerel tarih konularının uygulanmasının öğrenciler üzerinde olumlu etkiler bıraktığı görülmüştür.
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the state of giving place to Tokat of teachers by teaching the subjects of Turkish national struggle in Ataturk's Principles and History of Turkish Revolution course of Ministry of Education in the scope of local history. The study discussed local history, development, resources and benefits of local history, local history in the curriculum programs of secondary school Social Studies and Ataturk's Principles and History of Turkish Revolution courses and Tokat in the period of Turkish national struggle. Semi-structured interview form was prepared in order to determine the state of giving place to Tokat of teachers by teaching the subjects of Turkish national struggle in Ataturk's Principles and History of Turkish Revolution course in the scope of local history. In the scope of the study Semi-structured interview forms were applied to 24 Social Studies teachers working in the secondary schools affiliated to the Directorate of National Education in the central district of Tokat province during the 2017-2018 academic year and descriptive analysis was used in the analysis of the data obtained from the interview form. With this study, it was found that many of the Social Studies teachers who participated in the study give place to Tokat in the subjects of Turkish national struggle as long as the appropriate environment was created. It was seen that presence of local history subjects in the Social Studies and Ataturk's Principles and History of Turkish Revolution courses had positive effects on the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleT.C. inkılâp tarihi ve atatürkçülük dersi milli mücadele konularının işlenmesinde öğretmenlerin yerel tarih kapsamında Tokat`a yer verme durumları
dc.title.alternativeThe state of giving place to tokat of teachers by teaching the subjects of Turkish national struggle in the ataturk's principles and history of Turkish revolution course in the scope of local history
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10281026
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586867
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess