Show simple item record

dc.contributor.advisorKartal, Şefik
dc.contributor.authorKayip, Sinan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:21:22Z
dc.date.available2021-05-08T11:21:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682865
dc.description.abstractAraştırmanın amacı öğretmen, öğrenci, yönetici ve velilerin görüşleri alınarak, 4+4+4 Eğitim Sisteminin ortaöğretime yansımalarına ilişkin paydaş görüşlerini ayrıntılı bir şekilde incelemektir. Bu araştırmanın evrenini Tokat ilinde bulunan çeşitli ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerle, bu okullarda öğrenim gören öğrenciler ve öğrenci velileri oluşturmaktadır. Araştırmada görüşü alınan öğretmen, yönetici, öğrenci ve veliler seçilirken farklı türde ortaöğretim hizmeti veren ve farklı bölgelerdeki okullar olmasına dikkat edilmiştir. Araştırmamızda, amaçlı örneklem yöntemlerinden `Maksimum çeşitlilik örneklemesi` tekniği ile örneklem belirlenmiştir. Bu araştırma nitel bir araştırmadır ve nitel bir araştırma yöntemi olan `Görüşme Yöntemi` kullanılmıştır. Bu araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda öğretmenler ve yöneticilerden ortaöğretimin zorunlu olmasının doğru olduğunu ve yanlış olduğunu ifade edenler bulunmaktadır. Geçiş sürecinin hızlı olduğunu, planlamanın yapılmadığını, liselerdeki eğitimin niteliğinin olumsuz etkilendiğini, okulların fiziki altyapı ve teknolojik açıdan yeterli olduğunu, eğitim programlarının güncel olduğunu, okulların sadece adlarının değiştiğini, zorunlu ortaöğretim sayesinde öğrencilerin kontrol altında tutulduğunu, mesleki eğitimde bir değişiklik olmadığını, ara eleman eksikliği olacağını, ailenin çocuğun eğitim hayatında rolünün önemli olduğunu ve açık lise eğitiminin gerekli olduğunu ifade etmişlerdir. Öğrenciler ise liseye geçiş aşamasında lise türleri hakkında yeterince bilgilendirilmediklerini, derslerin içeriğinin yeterli olmadığını, seçmeli dersleri kendilerinin seçmek istediğini, ortaöğretimin zorunlu olmasının doğru olduğunu ve üniversiteye hazırlıkta ek desteğe ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir. Veliler, ortaöğretimin zorunlu olmasının doğru olduğunu, ortaöğretimin zorunlu olmasını televizyondan öğrendiklerini, ortaöğretim zorunlu olmasa dahi çocuklarını okula göndereceklerini ifade etmişlerdir. Eğitim sistemlerinde değişimler yapılırken çok geniş katılımlı bir planlamanın yapılması, yeni eğitim sistemine geçilirken gerekli fiziki altyapı ve teknolojik altyapı hazırlanmadan değişikliğe gidilmemesi, geçiş sürecinin çok kısa tutulmaması, ayrıca yapılan değişiklikler hakkında öğretmen, öğrenci, yönetici ve velilere gerekli hizmet içi eğitim ve bilgilendirmelerin yapılması, son olarak ise eğitim sistemindeki değişikliklerin bilimsel veriler ışığında gerçekleştirilmesi önerilmiştir. Gelecek çalışmalar için araştırmacılara, Türkiye'de ortaöğretim modelinin nasıl olması gerektiği, liselerde disiplin sorunlarının nedenleri ve çözümleri, mesleki teknik liselere öğrencilerin ve velilerin ilgisinin neden azaldığı gibi konularda araştırma yapmaları önerilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of the study is to analyze stakeholder views on reflections of 4 + 4 + 4 education system on secondary education in detail by taking the opinions of teachers, students, principals and parents. The population of this research is composed of teachers and administrators who work in different secondary schools in Tokat and students who attend in these schools and their parents. In the research, while choosing teachers, administrators, students and parents, it was paid attention to the schools which give different kinds of secondary education service and which are in different regions. In our research, the sample was determined with maximum variety sampling technique. This research is a qualitative research and interview method was used. Descriptive analysis was used in the analysis of the data obtained in this research, In the research results, teachers and administrators generally stated that the compulsory secondary education system is wrong, transition process was fast, no planning was done, education quality is affected in negative way in high schools, schools are qualified with physical infrastructure and technological equipments, curricula are updated, just school names changed, thanks to the compulsory secondary education students are under control, there is no change in vocational education, parents have important effects on students' education and open high school is necessary. Students stated that, they weren't informed about high school types during the process of passing to the high school, contents of the lessons are not enough, they wish choosing elective courses by themselves, the compulsory secondary education system is good and they need extra support while they are studying for the university exam. Parents expressed that the compulsory secondary education system is good, they were informed by TV about compulsory secondary education and they added that if the secondary education was not compulsory, they would still send their children to high school.While making changes in education systems, making a very wide participation plan, not making changes without necessary physical and technological infrastructure in the transition process to a new education system, not keeping the transition process too short, giving information to the teachers, administrators, students and parents about the changes and making changes in education system under the scientific data was suggested. For the next studies, it was suggested to the researchers to make research on some matters such as, how the secondary education system should be in Turkey, reasons and the solutions of discipline problems in high schools and why parents and students' interest on vocational and technical high schools decreased.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title4+4+4 eğitim sisteminin ortaöğretime yansımalarına ilişkin paydaş görüşleri
dc.title.alternativeStakeholder views on reflections of 4+4+4 education system on secondary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10277619
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586297
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess