dc.contributor.advisor | Umuzdaş, Mehmet Serkan | |
dc.contributor.author | Koçak, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:21:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:21:21Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682859 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Güzel Sanatlar Lisesi öğrencilerinin bireysel çalgı performanslarına yönelik optimal performans duygu durumlarına etki eden çeşitli değişkenleri incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, betimsel nitelikte ilişkisel tarama modeli esas alınarak yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin, bireysel çalgı performanslarına yönelik optimal performans duygu durumları çeşitli değişkenler bakımından incelenmiştir. Araştırmanın ölçekleri 2018-2019 eğitim-öğretim yılında uygulanmış olup, örneklemini Orta Karadeniz Bölgesinde (Amasya, Çorum, Ordu, Samsun, Tokat) bulunan Güzel Sanatlar Lisesinde müzik eğitimi alan 9, 10, 11 ve 12.sınıf 189 kız 111 erkek toplam 300 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, öğrencilerin demografik özellikleriyle ilgili bilgi elde etmek amacıyla `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Kişilik özelliklerini ölçmek için `Rammstedt ve John (2007) tarafından geliştirilen, Horzum, Ayas ve Padır (2017) tarafından Türkçeye uyarlanan, 5'i olumsuz 5'i olumlu toplam 10 madde ve 5 boyuttan oluşan `Beş Faktör Kişilik Ölçeği` ve optimal performans duygu durumlarını ölçmek için ise Jackson ve Eklund (2002) tarafından geliştirilen ve Aşçı, Çağlar, Eklund, Altıntaş ve Jackson (2007) tarafından Türkçe'ye uyarlanarak, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan 36 madde ve dokuz faktörden/boyuttan oluşan Durumluk ve Sürekli Optimal Performans Duygu Durum Ölçeği-2 (SOPDDÖ-2) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgularda öğrencilerin, optimal performans duygu durum düzeyi ile cinsiyet, sınıf seviyesi, bireysel çalgı türü, bireysel çalgı çalma süreleri (yıl), bireysel çalgılarıyla haftalık yaptıkları egzersiz sayıları, bireysel çalgılarıyla katıldıkları etkinlik düzeyi ve kişilik özellikleri arasındaki ilişki incelenmiş; değişkenler arasında genel ve alt boyutsal olarak anlamlı farklılaşmalar gözlenmiş ve elde edilen sonuçlara dayanarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This research aimed to investigate the various varieties that effects of the flow state of Fine Art High School students' individual instrument performance. The research is based on descriptive correlational survey model. Various varieties that affect the optimal performance of individual instrument performance of the students who participated in the study were examined. The scales of the study were applied in 2018-2019 academic year, and sampled in Fine Arts High Schools that located in Middle Blacksea Region (Amasya, Çorum, Ordu, Samsun, Tokat) with 9, 10, 11 and 12th grade 189 female 111 male total 300 students who are registered in department of music. `Personal Information Form` used as a data collecting tool to obtain information about the demographic feature of the students. `Five Factor Personality Inventory` which has 10 questions (5 positive, 5 negative) and 5 dimensions, developed by Rammstedt and John (2007), and translated in Turkish by Horzum, Ayas and Padır (2017) was used to survey the personality features. To survey the flow state, Dispositional Flow Scale-2 (DFS-2) and Flow State Scale-2 (FSS-2) which has 36 questions and nine factors/dimensions, developed by Jackson and Eklund (2002), and adapted in to Turkish as validated and reliable by Aşçı, Çağlar, Eklund, Altınbaş and Jackson (2007), was used. According to results of the study, correlation between students' flow state, and gender, class level, individual instrument type, individual instrument playing time (year), amount of weekly exercises with the individual instrument, level of events they attend with their individual instruments and personality features was examined, significant differentiations between the varieties in general and subdimensional were observed, and various suggestions were made based on the results obtained. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin bireysel çalgı performanslarına yönelik optimal performans duygu durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Orta Karadeniz bölgesi örneği) | |
dc.title.alternative | Investigation of the flow state of fine arts high school students individual instrument performance in terms of various varieties (Middle Blacksea region example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-05 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10288535 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 588517 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı | |