Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Mehmet
dc.contributor.authorAkbakla, Mehmet Umut
dc.date.accessioned2021-05-08T11:21:21Z
dc.date.available2021-05-08T11:21:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682856
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sosyal bilgiler eğitimi ve sınıf eğitimi öğretmen adaylarının iyi vatandaş, devletin sorumlulukları ve kadınların politik ve sosyal hakları gibi vatandaşlıkla ilgili kavram ve konulara ilişkin tutumlarını ve onların seçime ait, politik ve sivil katılım boyutlarında geleceğe yönelik katılım isteklerini belirleyen farkındalıkları ve tutumları tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda, İstanbul ilinde bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören sosyal bilgiler eğitimi ve sınıf eğitimi öğretmen adayı toplam 170 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma grubunun 76'sını (%44,7) sosyal bilgiler eğitimi öğretmen adayı, 94'ünü (%55,3) sınıf eğitimi öğretmen dayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Uluslararası Eğitim Değerlendirme Kurumu (International Association for the Evaluation of Education) tarafından geliştirilen Mısırlı-Özsoy (2010) tarafından uyarlanan veri toplama aracı kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Vatandaşlık eğitimi, sosyal bilgiler eğitimi, sınıf eğitimi, öğretmen adayları.
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the attitudes and attitudes of prospective social studies education and classroom education teacher candidates to their attitudes towards concepts and issues related to citizenship, such as good citizens, state responsibilities and women's political and social rights, and their desire to participate in the electoral, political and civic participation dimensions.To this end, a total of 170 students are studying at a state university located in the province of Istanbul, consisting of social studies education and class education teacher candidates. 76 of the working group (44,7%) are social education teachers, and 94 (55,3%) are teachers of day education. Data collection tool adapted by Mısırlı-Özsoy (2010), developed by the International Association for the Evaluation of Education, was used as the data collection tool.Key Words:Citizenship education, social studies education, basic education, teacher candidates.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği adaylarının vatandaşlık tutumları
dc.title.alternativeCitizenship attitudes of social studies teacher and class teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10290083
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588971
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess