Sosyal bilgiler öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği adaylarının vatandaşlık tutumları
dc.contributor.advisor | Karataş, Mehmet | |
dc.contributor.author | Akbakla, Mehmet Umut | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:21:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:21:21Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682856 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler eğitimi ve sınıf eğitimi öğretmen adaylarının iyi vatandaş, devletin sorumlulukları ve kadınların politik ve sosyal hakları gibi vatandaşlıkla ilgili kavram ve konulara ilişkin tutumlarını ve onların seçime ait, politik ve sivil katılım boyutlarında geleceğe yönelik katılım isteklerini belirleyen farkındalıkları ve tutumları tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda, İstanbul ilinde bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören sosyal bilgiler eğitimi ve sınıf eğitimi öğretmen adayı toplam 170 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma grubunun 76'sını (%44,7) sosyal bilgiler eğitimi öğretmen adayı, 94'ünü (%55,3) sınıf eğitimi öğretmen dayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Uluslararası Eğitim Değerlendirme Kurumu (International Association for the Evaluation of Education) tarafından geliştirilen Mısırlı-Özsoy (2010) tarafından uyarlanan veri toplama aracı kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Vatandaşlık eğitimi, sosyal bilgiler eğitimi, sınıf eğitimi, öğretmen adayları. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to identify the attitudes and attitudes of prospective social studies education and classroom education teacher candidates to their attitudes towards concepts and issues related to citizenship, such as good citizens, state responsibilities and women's political and social rights, and their desire to participate in the electoral, political and civic participation dimensions.To this end, a total of 170 students are studying at a state university located in the province of Istanbul, consisting of social studies education and class education teacher candidates. 76 of the working group (44,7%) are social education teachers, and 94 (55,3%) are teachers of day education. Data collection tool adapted by Mısırlı-Özsoy (2010), developed by the International Association for the Evaluation of Education, was used as the data collection tool.Key Words:Citizenship education, social studies education, basic education, teacher candidates. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği adaylarının vatandaşlık tutumları | |
dc.title.alternative | Citizenship attitudes of social studies teacher and class teacher candidates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-05 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10290083 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 588971 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |