Ortaokul 7. sınıf öğrencilerini tam sayılarla dört işlem becerilerinin yapılandırma süreçlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Eroğlu, Adem | |
dc.contributor.author | Erdoğdu, Şaban Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:21:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:21:18Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682817 | |
dc.description.abstract | Matematik denildiği zaman çoğu öğrencinin aklına ilk olarak sayı veya işlem gelir. Öğrenim hayatı boyunca çeşitli sayı kümeleriyle tanışan öğrencileri en çok zorlayanlardan birisi de tam sayılardır. Özellikle toplama ve çıkarma işlemleri üzerine birçok araştırma yapılan tam sayılar, halen araştırmacıların üzerinde çalıştıkları bir konu olma özelliğini koruyor. Ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin tam sayılarla dört işlem becerilerine yapılandırmacı yaklaşım perspektifinden bakmaya çalıştığımız bu çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin her ikisini de içinde barındıran karma yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın nitel kısmında 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kayseri İli Melikgazi İlçesinde sosyo ekonomik özelliklerine göre 3 farklı okul belirlenmiştir. Belirlenen bu 3 farklı okulda öğrenim gören 120 kız ve 120 erkek öğrenci ile, nitel kısmında ise 3 kız ve 3 erkek öğrenci ile çalışılmıştır. Araştırmada kullanılacak olan Tam Sayılar Başarı Testi araştırmacı tarafından oluşturularak, uzman görüşü ve pilot uygulama ile gerekli geçerlilik ve güvenilirliği sağlanarak öğrencilere uygulanmıştır. Uygulama sonucunda öğrenciler arasındaki en başarılı bölüm çarpma işlemi iken, en başarısız bölüm karma işlemler bölümü olmuştur. Kız öğrenciler testin problemler bölümü hariç diğer tüm bölümlerde erkek öğrencilerden daha başarılı olmuştur. Ayrıca okulun sosyo ekonomik durumu ile tam sayılarla dört işlem başarısı arasında benzerlik olduğu saptanmıştır. Araştırmanın nitel bölümünde başarı testinden elde edilen sonuçların ortalamasına göre üst, alt ve orta gruptan birer kız ve erkek öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Öğrencilerin başarı testine verdikleri cevapları nasıl buldukları, hangi şemaları kullandıkları, hangi bağlantıları oluşturdukları ilgili sorular sorularak tam sayılarla dört işlem becerileri incelenmiştir. Öğrencilerin toplama işleminde sayıların işaretlerine göre yapılar oluşturduğu, çıkarma işleminde ikinci sayının işaretini değiştirip toplama yaptıkları, çarpma ve bölme işlemlerinde `işlemi yap, işareti belirle` şeklinde yeni yapılar oluşturduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | In mathematics, most students first think of numbers or operations. One of the most challenging students who have met various sets of numbers during their education is integers. In particular, the integers of researches on addition and subtraction are still the subject of research.In this study, in which we try to look at the four processing skills of middle school seventh grade students in integers from a constructivist approach perspective, the mixed method which includes both qualitative and quantitative research methods was preferred. In the qualitative part of the research, 3 different schools were determined in Melikgazi District of Kayseri Province in 2018-2019 academic year according to their socio-economic characteristics. 120 female and 120 male students from three different schools were studied.The Integer Achievement Test, which will be used in the research, was created by the researcher and applied to the students by providing the necessary validity and reliability with expert opinion and pilot application. As a result of the application, the most successful part among students was multiplication, while the most unsuccessful part was mixed operations. Female students were more successful than male students in all departments except the problems section. In addition, the socio-economic status of the school was found to be similar between the success of four operations and whole numbers.In the qualitative part of the study, interviews were conducted with one of the upper, lower and middle groups of male and female students according to the average of the results obtained from the achievement test. Four processing skills were examined by asking questions about how the students found the answers to the achievement test, which schemas they used, and which connections they formed. It was seen that the students construct structures according to the signs of numbers in addition, and create new structures such as change the sign of second number, than add in subtraction, first process, determine the sing,` in multiplication and division operations. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 7. sınıf öğrencilerini tam sayılarla dört işlem becerilerinin yapılandırma süreçlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of 7th grades students' constructing four operation skills process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-19 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Integers | |
dc.subject.ytm | Operations | |
dc.subject.ytm | Constructivist learning | |
dc.identifier.yokid | 10304604 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 596019 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |