Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşol, Gülşah
dc.contributor.advisorErdem, Ahmet
dc.contributor.authorÖnder, Mahmud Musab
dc.date.accessioned2021-05-08T11:21:17Z
dc.date.available2021-05-08T11:21:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682811
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, ortaokulda görev yapan öğretmenlerin psikolojik sağlamlık düzeylerinde örgütsel adalet algısı ve işten ayrılma niyeti değişkenlerinin yordayıcı rolünü ortaya koymaktır. Araştırma betimsel tarama yöntemlerinden ilişkisel tarama modelindedir. Araştırma evrenini, İç Anadolu Bölgesi Yukarı Kızılırmak Bölümündeki ortaokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Uygun örneklem yöntemiyle seçilen Sivas il merkezinde 15 farklı ortaokulda görev yapan 300 öğretmen çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Katılımcılardan geriye dönen 300 veri toplama aracının 245'i araştırma verilerini oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak Kişisel Bilgi Formu, Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği, Örgütsel Adalet Ölçeği ve İşten Ayrılma Niyeti Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 kullanılarak; Regresyon Analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler için örgütsel adalet algısı ile psikolojik sağlamlık arasında orta düzeyde ve pozitif, işten ayrılma niyeti ile psikolojik sağlamlık arasında ise düşük düzeyde ve negatif ilişkinin olduğu ortaya konmuştur. Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ve işten ayrılma niyetlerinin psikolojik sağlamlıklarını yordadığı tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular örgütsel adalet algısı yüksek olan öğretmenlerin psikolojik sağlamlık düzeylerinin yüksek olduğuna işaret ederken işten ayrılma niyeti düşük olan öğretmenlerin ise psikolojik sağlamlık düzeylerinin yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Sonuçlar alan yazın kapsamında tartışılmış ve öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Psikolojik Dayanıklılık, Örgütsel Adalet, İşten Ayrılma Niyeti
dc.description.abstractThe aim of the study is to reveal the predictive role of organizational justice perception and intention to quit variables on psychological stability levels of secondary school teachers. It is a descriptive correlational study. The population of the research consisted of teachers working in the secondary schools in the Upper Kızılırmak Department of the Central Anatolia Region. The study sample is 300 teachers from 15 different secondary schools in Sivas city center, selected through the appropriate sampling method. The remaining 245 sets formed the data set after the screening process for unfit data from out of 300 returned forms. Personal Data Form, Brief Psychological Health Scale, Organizational Justice Scale and Intention to Leave Scale were used as data collection tools in this study. SPSS 22 was used for multiple regression analysis. The result indicated that organizational just ice perception was positively related to teachers psychological resilience while intention to quit was negatively related. It was found that teachers' perceptions of organizational justice and intention to quit predicted their psychological strength. The findings indicate that the teachers who have high perception of organizational justice have high level of psychological resilience and those who have low intention to quit have high level of psychological resilience. The results were discussed and suggestions were developed within the scope of the literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğretmenlerinde örgütsel adalet algısı ve işten ayrılma niyetinin psikolojik sağlamlığı yordamadaki rolü
dc.title.alternativeThe predictive role of organizational justice and in to quit on secondary school teachers psychologi̇cal health
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-20
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10311196
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603374
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess