Show simple item record

dc.contributor.advisorSönmez, Ömer Faruk
dc.contributor.authorNar, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-08T11:21:17Z
dc.date.available2021-05-08T11:21:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682808
dc.description.abstractBu araştırmada, 2018-2019 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda okutulan Sosyal Bilgiler 4. ve 5. sınıf ders kitapları dil ve anlatım yönünden incelenmiştir. Araştırmada ders kitaplarının işlevsel bir biçimde hazırlanıp hazırlanmadığının belirlenmesi ve ders kitaplarının dil ve anlatım yönünden eksiklerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu inceleme sonucunda, noktalama işaretlerinin genel olarak sınıf düzeyine uygun kullanıldığı belirlenmiştir. Noktalama işaretlerinin kullanımında 4. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında f(11), 5. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında ise f(11) hata görülmüştür. Yazım yanlışlarının 5. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında çok fazla yapıldığı f(60), 4. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında ise f(6) yazım yanlışı yapıldığı belirlenmiştir. Tümcelerin yapısı ve anlatımı ile ilgili olarak 5. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında, 4. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabına göre daha fazla hata yapıldığı belirlenmiştir. 4. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yabancı dil kökenli sözcüklere 5. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabına göre daha çok yer verilmiştir. Anlatımın sade ve anlaşılır olması için aynı anlama gelen ifadelerin kullanılmaması noktasında kitaplarda hatalara rastlanılmıştır. İncelenen ders kitapları 2019-2020 eğitim-öğretim yılında da Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda okutulmaktadır ve aynı hataların yeni basımlarında da tekrarlandığı görülmektedir.Anahtar Sözcükler: Sosyal Bilgiler, ders kitabı, dil ve anlatım
dc.description.abstractIn this research, Social Studies 4th and 5th grade textbooks taught in schools affiliated to the Ministry of National Education in 2018-2019 academic year were examined in terms of language and expression. The aim of the study was to determine whether the textbooks were prepared in a functional way and to determine the deficiencies of the textbooks in terms of language and expression. As a result of this examination, it was determined that punctuation marks were generally used in accordance with class level. In the use of punctuation marks, f (11) mistakes were found in the 4th grade Social Studies textbook and f (11) mistakes were found in the 5th grade Social Studies textbook. It was determined that spelling mistakes were made too much in the 5th grade Social Studies textbook f (60), and in the 4th grade Social Studies textbook f (6) spelling mistakes were made. It was determined that more mistakes were made in the 5th grade Social Studies textbook than the 4th grade Social Studies textbook regarding the structure and expression of the sentences. In the 4th grade Social Studies textbook, the words of foreign language origin are given more place than the 5th grade Social Studies textbook. In order to make the narrative simple and understandable, errors were found in the books in terms of not using the expressions of the same meaning. In the 2019-2020 academic year, the textbooks examined were also taught in schools affiliated to the Ministry of National Education and it was observed that the same mistakes were repeated in new editions.Keywords: Social Studies, textbook, language and expressionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının dil ve anlatım yönünden değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of 4th and 5th grade social studies course books in terms of language and expression
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-20
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10311530
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603407
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess