Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Mehmet
dc.contributor.authorDilbaz, Mahmut
dc.date.accessioned2020-12-04T08:57:03Z
dc.date.available2020-12-04T08:57:03Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/68277
dc.description.abstractBu çalışma İslâm-modernite ilişkisine eğitim özelinde katkı sağlamayı amaçlamaktadır. II. Abdülhamid döneminde mektepler aracılığı ile yerleştirilmeye çalışılan İslâm anlayışının modern İslâm yorumları çerçevesinde değerlendirilmesi gerektiğini iddia eden araştırmamız giriş, üç bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Giriş konunun teorik çerçevesinin kurulmasına, konuyla alakalı yapılmış çalışmaların değerlendirilmesine, çalışmanın peşinde olduğu sorulara, tezin sınırlarının çizilmesine ve bölümlerin tanıtımına hasredilmiştir. Birinci bölümde, mektepleşme süreci ana mantığı, gelişim seyri, II. Abdülhamid dönemindeki konumu, bu dönemde uygulanan ve 'tashih-i akâid' isimiyle zikredilen siyasetle ilişkisi, mektep sistemini inşa eden unsurlar ve müfredat düzenlemeleri çerçevesinde incelenmeye çalışılmıştır. İkinci bölüm Hamidiye dönemi mekteplerinde okutulan din ve ahlâk dersi kitaplarının tasvir, tahlil ve tenkidine ayrılmıştır. Son bölümde ise İslâm-modernleşme ilişkisi mektep sistemi merkezli ele alınmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to make a contribution to the relationship between Islam and modernity in terms of education. Our study claims that the concept of Islam which was tried to be placed through the schools during the period of Abdulhamid II should be evaluated within the modern Islamic interpretations and it consists of introduction, three parts and the conclusion. The introduction had been confined to form the theoratical frame, to evaluate the studies about the topic, to restrict the boundaries of the study and to introduce each parts. Main logic of schooling process, the development stages, the position of the process during the period of Abdulhamid II, the relationship betweeen this process and politics, the factors that had build the education system and the curriculum changes had been tried to be evaluated in the first part. The second part had been confined to criticism the books about religion and ethics during the period. In the final part, the relationship between Islam and modernity had been evaluated in terms of the educational system of that period.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleII. Abdülhamid Dönemi mektep sisteminde İslâm anlayışı
dc.title.alternativeThe understanding of Islam in the state school system of Abdulhamid II Period
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-21
dc.contributor.departmentİslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmOttoman State
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmModernization
dc.subject.ytmAbdülhamid II
dc.subject.ytmOttoman history
dc.subject.ytmIslam
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmModernization
dc.subject.ytmEducational history
dc.identifier.yokid10150543
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid468537
dc.description.pages384
dc.publisher.disciplineİslam Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess