İyi oluşun yordayıcıları olarak yalnızlık ve nomofobi
dc.contributor.advisor | Şahin, Rukiye | |
dc.contributor.advisor | Arpacı, İbrahim | |
dc.contributor.author | Şengör, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:21:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:21:14Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-12-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682767 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin yalnızlık ve nomofobi düzeylerinin iyi oluşu yordayıcı gücü incelenmiştir. İlişkisel tarama modeli ile yapılan çalışmada veri toplama araçları olarak Mental İyi Oluş Ölçeği, UCLA Yalnızlık Ölçeği ve Nomofobi Ölçeği ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında Orta Karadeniz Bölgesi' nde bir üniversitenin farklı fakültelerinde öğrenim gören 337 kadın, 265 erkek olmak üzere 602 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Değişkenler arasındaki ilişkiler için Pearson Korelasyon Analizi, yordama için Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, iyi oluş ile yalnızlık arasında negatif yönlü orta düzey bir ilişki bulunmaktadır ve iyi oluş düzeyi nomofobi ölçeğinin alt boyutlarıyla negatif yönlü zayıf bir ilişkiye sahiptir. İyi oluş üzerinde yalnızlık anlamlı bir yordayıcı olarak bulunmuştur. Nomofobi alt boyutlarından rahatlıktan feragat etme ve çevrimiçi bağlantıyı kaybetme boyutları da iyi oluşun anlamlı yordayıcıları olarak belirlenmiştir.Ayrıca üniversite öğrencilerinde iyi oluş düzeyinin yalnızlık ve nomofobi tarafından yordandığı regresyon analizi istatistiksel olarak anlamlıdır. Üniversite öğrencilerinde yalnızlık ve nomofobi arttıkça iyi oluş azalmaktadır.Anahtar Kelimeler: Nomofobi, iyi oluş, yalnızlık | |
dc.description.abstract | In this study, the predictive power of university students' well-being of nomophobia and loneliness levels is investigated. Mental Well-being Scale, UCLA Loneliness Scale, Nomophobia Scale and personal information form are used as data collection tools in the study conducted with relational screening model. The study group of the study consists of a total of 602 university students consisting of 337 females and 265 males from different faculties of a university in the Central Black Sea Region in the 2017-2018 academic year. Pearson Correlation Analysis is used to examine the relationships among variables, and multiple regression analysis is used for predictors. When the findings of the study are examined, there is a moderate negative correlation between well-being and loneliness, and well-being has a weak negative correlation with the sub-dimensions of the nomophobia scale. Loneliness is found to be a significant predictor on well-being. The relinquishing of comfort and the loss of online connection, which are the sub-dimensions of nomophobia, are also found to be significant predictors of psychological well-being. Furthermore, regression analysis, which predicted well-being by loneliness and nomophobia, is statistically significant in university students. Finally, as loneliness and nomophobia increase in university students, well-being decreases.Key words:Nomophobia, well being, loneliness | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | İyi oluşun yordayıcıları olarak yalnızlık ve nomofobi | |
dc.title.alternative | Loneliness and nomophobia as predictiors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-17 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Nomophobia | |
dc.subject.ytm | Loneliness | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Well-being | |
dc.identifier.yokid | 10318721 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 615708 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |