Competitive intermodal hub location model with endogenous pricing
dc.contributor.advisor | Tekin, Salih | |
dc.contributor.author | Mousavi Almaleki, Mohammad Reza | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:20:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:20:48Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/682536 | |
dc.description.abstract | Karayolu taşımacılığı, taşımacılık pazarını başarılı bir şekilde yakalamış durumdadır.Büyük miktardaki yük akışı karayolu ağı üzerinden sağlanmaktadır. Büyükmiktalardaki yük akışı tıkanıklık ve çevre sorunları ile sürdürülemez bir ekonomiylesonuçlanamaktadır. Daha sürdürülebilir bir çevre sağlamaya yönelik olarak lojistikağları modalite yöntemi çerçevesinde planlama yapılabilmektedir. Tren taşımacılığıbazı nedenlerden ötürü pürüzsüz bir taşımacılık hizmeti sunmaktadır. Sıkışıklığıazaltabilir ve aynı zamanda daha uygun maliyetlidir. Lojistik sektöründeki ölçekekonomisini kullanabilmek ve nakliye maliyetini düşürebilmek için, yük taşımaağının bazı noktalarında dağıtım merkezleri kurulabilir. Bu çalışmada, geliştirilenrekabetçi intermodal merkez lokasyon modeli altında talep dinamiğin incelenmesiamaçlanmıştır. Müşteri davranışında en önemli faktörlerden biri firmanın uyguladığıfiyat politikasıdır. Bu bağlamda, talebin bir fiyat fonksiyonu olarak modellenmesidaha makul bir yaklaşım sunmaktadır. Buna yöneli olarak, bu çalışmada ayrık seçimlogit modeli uygulanmaktadır. Ayrıca, demiryolu taşımacılığı için gerçek verilermodelde dikkate alınmakta ve Karışık Tamsayı Doğrusal Olmayan Programlama(KTDOP) modelinden optimal fiyat stratejisi elde edilmektedir ve etkin sezgiselçözüm verilmiştir. | |
dc.description.abstract | Road transportation has successively captured the majority of the transportationmarket in most of the economies. Massive amounts of flows are moving through roadnetwork, which is resulting in an unsustainable economy with congestion andenvironmental problems. In order to tackle the problem, intermodality can be utilizedin logistics networks. Railroad transportation is one of the smooth ways oftransportation in several ways. It can reduce the congestion and also it is more costeffective. In order to be able to utilize the economy of scale and reduce thetransportation cost in the logistics network, hubs can be established in some points ofthe network. Understanding the transition of demand under a competitive intermodalhub location model is the aim of this study. One of the most important factors incustomer behavior is the price that the firm is charging and it is more reasonable tomodel the demand as a function of price. To do so, a discrete choice logit model isapplied in a Mixed Integer Nonlinear Programming (MINLP) framework and anefficient heuristics solution is provided. Moreover, actual Turkish network data forrail transport is being considered in the model, on top of the CAB data and optimalprice strategy is derived out of the model. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Competitive intermodal hub location model with endogenous pricing | |
dc.title.alternative | İçsel fiyatlandırma tabanlı rekabetçi ıntermodal dağıtım merkezi belirleme modeli | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-11 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10316111 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 608494 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |