Kur`ân-ı Kerim`de ölüm olgusu
dc.contributor.advisor | Karasakal, Şaban | |
dc.contributor.author | Kaplan, Abdurrahim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:15:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:15:29Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/681065 | |
dc.description.abstract | Hz. Âdem'den bugüne, insanlık, ölümsüzlük arayışına girmiş, çareler aramıştır. Çare bulamayınca ölümden kaçmaya, ancak buda fayda etmeyince ona teslim olmuştur. Çünkü ölüm, insanlık için kaçınılmaz bir olgudur. İman/inkâr ehli olan herkes, ölümü tadacaktır. İnsanlar ölüm olgusuna inançları çerçevesinde anlam vermekte, buna göre hazırlık yapmaktadırlar. Böylece İman /inkâr ehlinin ölüm olgusuna yaklaşımı da farklı olmaktadır. İman ehline göre; ölüm Allah'tandır, ahiret yurduna geçiştir. Allah'a ulaştıran vuslat köprüsüdür. Bu düşünce çerçevesinde iman ehli ahirete hazırlık yapar, dünya ve ahirette mutluluğa erişmek ister, mümin olarak ölmek ister, şehitliği arzular. İnkâr ehline göre ise; hayat bu dünyadan ibarettir, ölüm bir yok oluştur, öldükten sonra diriliş yoktur. Bu düşünce çerçevesinde inkâr ehli ölümü kabullenmez, ölümden kaçar ve en son ölüme teslim olmak zorunda kalır, bir kısmı tevbe etmek ister, ancak tevbeleri kabul olunmaz.Çalışmamız, mukayeseli olarak ortaya koyduğumuz, iman ve inkâr ehlinin ölüme bakışına açıklık getirdiğinden, üzerinde durulması gereken ve pratik değeri olan önemli bir konudur. | |
dc.description.abstract | From Prophet Adam to present, humanity searched for immortality and tried to find solutions. As they did not find an answer, they started to escape from death, but it did not work and they buckled under the death. Because death is an inevitable phenomenon for human being. All of the people of faith and denied will die. Human beings make sense of death phenomenon within the framework of their beliefs and prepare themselves for death according to this. Therefore, approaches of people of faith and denied differ for the phenomenon of death. According to people of faith, death comes from God and it is a transition to the world of hereafter. It is a meeting point that reaches people with God. In this framework, people of faith prepare for the world of hereafter, want to become happy both here and hereafter, wish to die as a faithful person, and desire being martyred. On the other hand, according to the people denied, life means only this world, death is a disappearing, and there is no resurrection after death. With respect to this, the people denied do not accept death, escape from death and finally have to buckle under the death. Some of them want to repent, but their repentances are not accepted.Since our study has clarified perspectives of people of faith and the people denied comparatively, it is an important subject with practical applications and required to focus on. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | Kur`ân-ı Kerim`de ölüm olgusu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Koran | |
dc.subject.ytm | Hereafter | |
dc.subject.ytm | Death | |
dc.subject.ytm | Islam | |
dc.identifier.yokid | 445593 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319396 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Tefsir Bilim Dalı |