Show simple item record

dc.contributor.advisorAcat, Yaşar
dc.contributor.authorOcak, Abdurrahman
dc.date.accessioned2021-05-08T11:15:24Z
dc.date.available2021-05-08T11:15:24Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-12-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/681021
dc.description.abstract`Günümüz Şırnak Medreselerinde Arap Dili Eğitimi` konulu çalışmamız, giriş ve iki bölümden meydana gelmektedir. Giriş kısmında islamiyetin doğuşu ile birlikte medreselerin ortaya çıkış aşamaları ve günümüze kadar varlığını sürdürürken uğradığı merhaleler kaleme alınmış ve ayrıca Şırnak Merkez ve ilçelerinde değişik zamanlarda medrese geleneğini devam ettiren âlimlerin kısaca hayatları anlatılmışır. Son olarak da merkez ve ilçelerinde aktif olarak devam eden medreseler hakkında kısa bilgiler verilmiştir. Birinci bölümde günümüz Şırnak medreselerinde okutulan Arap Dili ve Belagatı kitapları ve içerikleri hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde de medreselerin fiziki yapısı ve uygulanan eğitim sistemi konu edinilmiştir. Son olarak da medreselerin günümüz eğitim sisteminden farklılıkları ve medreselerin eksiklikleri üzerinde durulmuştur.
dc.description.abstractOur study that `Arabic Language Education in Today's Sirnak Madrasahs` is composed of one introduction and two parts. At the introduction section of our work, emergence of the madrasah at the early period of Islam and the stages of change that they have experienced during the history were taken. As well as short life stories of valuable scholars who continued the madrasah tradition at different times in the Sirnak centers and districts were mentioned. In the introduction section, finally, brief information was given about the madrasahs who were actively active in the center of Sırnak and districts.In the first chapter, was given information about the books that currently taught in Sırnak madrasahs on the Arabic Language and Literature.In the second chapter, the physical structure of the madrasahs and the education system they applied in it were discussed. In the second part, focused on the differences between the modern education system and the madrasahs and the deficiencies of madrasahs are emphasized.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGünümüz Şırnak medreselerinde Arap dili eğitimi
dc.title.alternativeArabic language education in today's Şirnak madrasahs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-28
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmArabic
dc.subject.ytmŞırnak
dc.subject.ytmMadrasahs
dc.subject.ytmEloquence
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmHadith
dc.subject.ytmReligious education
dc.identifier.yokid10174507
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid497552
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineArap Dili ve Belagatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess