Show simple item record

dc.contributor.advisorTuna, Arzu
dc.contributor.authorEmre, Ömer
dc.date.accessioned2021-05-08T11:06:41Z
dc.date.available2021-05-08T11:06:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-02-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/678621
dc.description.abstractGünümüzde toplumsal alışkanlıklar, yoğun sigara kullanımı ve stres gibi nedenlerle kalp hastalıkları, en sık yaşanan sağlık sorunları arasında yer almaktadır. Koroner Arter Bypas Greft (KABG) cerrahisi yapılan en yaygın ve maliyetli tıbbi prosedürlerden biridir. KABG sonrası yaşamı veya yaşam kalitesini tehdit edecek önemli komplikasyonlar görülebilir. Bu komplikasyonları önlemek veya erken dönemde tanılamak iyi bir hemşirelik bakımıyla mümkündür. Planlı bir hemşirelik bakımı iyi bir taburculuk eğitimini de kapsar. Hastaların taburculuk sonrası evde gereksinimlerinin belirlenmesi telefon hemşireliği ile yapılabilir. Bu çalışma; koroner arter bypass greft ameliyatı geçiren hastaların taburculuk sonrası telefon ile izlenmesinin bakım sonuçlarına etkisini belirlemek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek, komplikasyonları belirlemek ve önlemek amacıyla SANKO Üniversitesi Sani Konukoğlu Hastanesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Kalp Damar Cerrahisi Servisi'nde yatan ve taburcu olan 60 hasta üzerinde tek gruplu yarı deneysel olarak yapıldı. Hastalara taburcu olmadan önce klinik rutinde verilen taburculuk eğitimi sırasında araştırmacı tarafından hazırlanan Hasta Tanılama Formu dolduruldu. Taburculuk sonrası hastalar telefonla aranarak yine araştırmacı tarafından hazırlanan Telefonla Hasta Gereksinimleri Saptanması Anketi dolduruldu. Çalışmaya katılan hastaların %11,7'si (7 hasta) 50 yaş ve altında, %73,3'ü (43 hasta) 51-70 yaş arasında, %15'i (10 hasta) ise 71 yaş ve üzerinde, %63,3'ü (38 hasta) erkek, %36,7'si (22 hasta) kadındı. Hastaların %96,7'sinin (58 hasta) taburculuk sonrası evde bakım verecek yakını bulunurken, %3,3'ünün (2 hasta) bulunmamaktaydı. Taburculuk sonrası hastaların telefonla izleminde 41,2±5,4 dk görüşme sağlandı. Görüşmeler sonucunda; hastaların %75'i yara yeriyle ilgili, %56,7'si ağrı ile ilgili, %41,7'si solunumla ilgili sorunları olduğunu bildirdi. Araştırmacı tarafından sorun bildiren hastalara telefonla danışmanlık yapıldı. Hastaların görüşmelerden memnun olduğu gözlemlendi. Sonuç olarak telefonla hasta gereksinimlerinin saptanmasının hasta bakım sonuçlarına olumlu etkileri olduğu gözlemlendi.
dc.description.abstractNowadays, heart disease is one of the most common health problems due to social habits, intense smoking and stress. Coronary Artery Bypas Graft (CABG) surgery is one of the most common and costly medical procedures. After CABG, important complications can be seen which may threaten life or quality of life. Prevention of these complications or early diagnosis is possible with good nursing care. A planned nursing care includes a good discharge training. The patient's requirements can be determined by tele-nursing at home after being discharged. The aim of this study was to determine the effect of monitoring of the patients who had undergone coronary artery bypass graft surgery on the results of care after discharge, to determine the learning needs, to determine and prevent the complications. This study was done one group quasi-experimentally on 60 patients who were hospitalized and discharged at the Cardiovascular Surgery Department of SANKO University Sani Konukoğlu Hospital Health Application and Research Center. The patient diagnosis form was completed before patient discharge. After discharge, the patients were contacted by telephone, and the Patient Requirements Determination Questionnaire which was prepared by the researcher, completed. 11,7% (7 patients) of the patients who participated in the study were 50 years and under, 73,3% (43 patients) were between 51-70 years, 15% (10 patients) were 71 years or older, 63,3% (38 patients) were male and 36,7% (22 patients) were female. While 96,7% of the patients (58 patients) were found to have relatives to care after discharge, 3,3% (2 patients) were absent. An average of 41,2±5,4 minutes of conversation was achieved during the telephone follow-up of the patients. As a result of the interviews; 75% of the patients reported related about wound problems, 56,7% related pain problems and 41,7% had respiratory problems. Telephone counseling was provided to patients who reported problems by the researcher. The patients were satisfied with the interviews. In conclusion, it was observed that the determination of patient requirements by telephone had positive effects on patient care results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleKoroner arter bypass greft ameliyatı geçiren hastaların taburculuk sonrası telefon ile izlenmesinin bakım sonuçlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of tele nursi̇ng to care results after di̇scharged to pati̇ent wi̇th coronary arter bypass graft
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-17
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHeart
dc.subject.ytmHeart diseases
dc.subject.ytmCoronary artery disease
dc.subject.ytmCoronary artery bypass
dc.subject.ytmPatient discharge
dc.subject.ytmTelemedicine
dc.subject.ytmFollow up studies
dc.subject.ytmPatient care
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmTelephone
dc.identifier.yokid10267308
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universitySANKO ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid615018
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineCerrahi Hastalıkları Hemşireliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess