Sağlık bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin bireysel sosyal sorumluluk düzeyleri ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Aktaş, Betül | |
dc.contributor.author | Yetiş, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:06:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:06:40Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2021-04-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/678614 | |
dc.description.abstract | Araştırma Türkiye'de bu konuda yeterli sayıda çalışmanın bulunmaması bakımından önemlidir. Bu araştırma Sağlık Bilimleri Fakültesinde okuyan öğrencilerin bireysel sosyal sorumluluk düzeyleri ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma Gaziantep ilinde bir vakıf üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesinde Beslenme ve Diyetetik Bölümü (245), Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü (212) ve Hemşirelik Bölümünde (265) okuyan toplam 620 öğrencinin katılımı ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Eraslan (2011) tarafından geliştirilen Bireysel Sosyal Sorumluluk Ölçeği ve öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini belirlemek amacı ile Tanımlayıcı Özellikler Formu kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin %71.5'inin kız, %40.2'sinin dördüncü sınıfta ve %35'nin hemşirelik bölümünde öğrenim görmekte olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin Bireysel Sosyal Sorumluluk Ölçeği puan ortalaması 113.5±12.7 olarak bulunmuş ve öğrencilerin bireysel sosyal sorumluluk düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Beslenme ve Diyetetik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin puan ortalamsı (115.5±10.8), Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde öğrenim gören öğrencilerin puan ortalamsı (111.3±13.2) ve Hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerinin puan ortalaması (113.5±13.6) birbirine yakın ve yüksek düzeydedir. Beslenme ve Diyetetik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin (115.5±10.8), Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde öğrenim gören öğrencilere (111.3±13.2) göre Bireysel Sosyal Sorumluluk Ölçeği puan ortalaması istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur (p<0.05). Kız öğrencilerin (114.5±12.0) erkeklere (111.0±14.2) göre, daha önce sosyal sorumluluk çalışmalarına katılan öğrencilerin (116.0±14.7) herhangi bir sosyal sorumluluk çalışmasına katılmayan öğrencilere (112.5±11.6) göre Bireysel Sosyal Sorumluluk Ölçeği puan ortalaması istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur (p<0.05).Anahtar kelimeler: Sosyal Sorumluluk, Bireysel Sosyal Sorumluluk, Hemşirelik, Sağlık | |
dc.description.abstract | This research is important due to the abscence of sufficient number of studies on the subject in Turkey. This study was conducted to determine the individual social responsibility levels and the factors affecting of the students studying in the Faculty of Health Sciences. The study was conducted with the participation of total number of 620 students studying at the Department of Nutrition and Dietetics (245), Department of Physiotherapy and Rehabilitation (212) and Nursing Department (265) at the Faculty of Health Sciences a foundation University in Gaziantep. In the data coleection, Personal Social Responsibility Scale developed by Eraslan (2011) and Descriptive Characteristics Form to determine the socio-demographic characteristics of the students were used. It was determined that 71.5% of the students who participated in the study were female, 40.2% were in fourth grade and 35% were studying in nursing department. The mean score of the Individual Social Responsibility Scale of the students was found to be 113.5±12.7 individual social responsibility levels of students were found to be high. The average score of the students studying in the Nutrition and Dietetics Department (115.5±10.8), the average score of the students studying in the Physiotherapy and Rehabilitation Department (111.3±13.2) and the average score of the students studying in the Nursing Department (113.5±13.6) are close and high level. The mean score of the Individual Social Responsibility Scale of the students studying in the Nutrition and Dietetics Department (115.5±10.8) was higher than the students studying in the Physiotherapy and Rehabilitation Department (111.3±13.2) (p <0.05). Female students (114.5±12.0) compared to boys (111.0±14.2), students who previously participated in social responsibility studies (116.0±14.7) compared to students who did not participate in any social responsibility studies (112.5±11.6), the average score of the Individual Social Responsibility Scale It was found to be high (p <0.05).Key words: Social Responsibility, Individual Social Responsibility, Nursing, Health | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Sağlık bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin bireysel sosyal sorumluluk düzeyleri ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of individual social responsibility level and the factors affecting them in students at the faculty of health sciences | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-04-02 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Bilimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Social responsibility | |
dc.subject.ytm | Nursing | |
dc.subject.ytm | Responsibility | |
dc.identifier.yokid | 10318975 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SANKO ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 615022 | |
dc.description.pages | 55 | |
dc.publisher.discipline | Halk Sağlığı Hemşireliği Bilim Dalı |