Show simple item record

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Osman
dc.contributor.authorErmiş, Egemen
dc.date.accessioned2021-05-08T11:00:40Z
dc.date.available2021-05-08T11:00:40Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/678155
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Ondokuz Mayıs Üniversitesinde öğrenim gören spor yapan ve yapmayan öğrencilerin çoklu zeka alanları arasındaki farkı ortaya koymaktır. Çalışmaya 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesinde on sekiz farklı bölümde ve Polis Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim görmekte olan ve aktif olarak spor yapan ve yapmayan toplam 1580 öğrenci katılmıştır. Araştırmada öğrencilere bir bilgi formu ve ?Çoklu Zeka Envanteri? uygulanmıştır. İstatistiksel analizler için tanımlayıcı istatistikler, çapraz tablolar ve bağımsız iki değişkene ait t testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS. 15 paket programı kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, spor yapan ve yapmayan öğrenciler arasında sözel, sosyal ve bedensel çoklu zeka alanları arasında anlamlı farklılıklar vardır. Cinsiyetlere göre spor yapma durumuna bakıldığında; spor yapan kızlar ve erkekler arasında görsel, müziksel ve sosyal; spor yapmayan kızlar ve erkekler arasında sözel, görsel, müziksel ve sosyal zeka alanları arasında farklılıklar bulunmuştur. Cinsiyetlerine göre kız ve erkek öğrenciler arasında ise; sözel, görsel, müziksel ve sosyal zeka alanları arasında farklılıklar vardır. Bireysel spor yapanlar ile takım sporu yapan öğrenciler arasında sözel, mantıksal, görsel, sosyal, içsel ve doğacı zeka alanlarında fark bulunmuştur. Erkek öğrencilerin spor yapma durumlarına göre bedensel ve sosyal; kız öğrencilerin spor yapma durumlarına göre mantıksal, bedensel ve sosyal zeka alanlarında farklılıklar gözlemlenirken; hem bireysel hem de takım sporu yapan öğrencilerin cinsiyetlerine göre görsel ve müziksel zeka alanları arasında anlamlı farklılıklar elde edilmiştir.Sporun birçok zeka puanını olumlu yönde etkilemekte olduğu söylenebilir. Bu yüzden, öğrencilerin sportif faaliyetlerden daha fazla yararlanmaları ve daha çok spora yönlendirilmeleri için gerekli çalışmalar ve destekler sağlanmalıdır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to specify the differences between the multiple intelligences of the Ondokuz Mayıs University students who do sports regularly and the students who do not. 1580 students studying at eighteen different departments at Ondokuz Mayıs University and Ondokuz Mayıs Vocational Police High School during the Academic Year 2010-2011 participated in the study. The students were asked to complete an information form and a ?Multiple Intelligences Questionnaire?. For the statistical analyses; descriptive statistics, crosstabs and independent two variables test -t test- were used. The data were analyzed through SPSS. 15 package program.The results of the study showed significant differences in the verbal, interpersonal and bodily- kinesthetic intelligence scores of the students who do sports regularly and the students who do not. There were also significant differences in visual, musical and interpersonal scores between male and female students who do sports and in verbal, visual, musical and interpersonal scores between male and female students who do not. In terms of gender, there were differences between the verbal, visual, musical and interpersonal scores of male and female students. Significant differences were found in verbal, mathematical, visual, interpersonal, intrapersonal and naturalistic scores of the students doing individual and team sports. While there were significant differences in body and interpersonal scores of the male students who do sports and in mathematical, body and interpersonal score of the female students who do sports; significant differences were found in the visual and musical scores of the students who do both individual and team sports in terms of gender.As a result, it can be argued that sports affect most of the intelligence scores positively Thus, there should be more studies and support to make students benefit more from sports activities and to channel the students? interests to sports.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleAktif spor yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin bazı değişkenlere göre çoklu zekalarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeA comparison of the multiple intelligences of university students who do sports regularly and the students who do not in terms of specific variables
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSportsmen
dc.subject.ytmIntelligence
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.identifier.yokid437570
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326561
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess