Show simple item record

dc.contributor.advisorBayer, Dinçer
dc.contributor.authorAydin, Yavuz
dc.date.accessioned2021-05-08T11:00:38Z
dc.date.available2021-05-08T11:00:38Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/678138
dc.description.abstractDeniz taşımacılığı, dünyada olduğu gibi Türkiye'de de çok büyük bir yere sahiptir. Türkiye'nin dış ticareti büyük çoğunlukla deniz taşımacılığına bağlıdır. Kocaeli ilçesinde yer alan İzmit Körfezi, deniz ticaretinde dünya çapında bir öneme sahiptir. Coğrafi özellikleri sebebiyle, Kocaeli ilçesi Türkiye'nin lider endüstri merkezlerinden biridir. Türkiye Deniz Ticareti Odası'nın istatistiklerine göre, Türk limanlarından sağlanan taşımacılığın %15,86'lık kısmı, İzmit Körfezi üzerinden sağlanmaktadır. Petrol, otomotiv, tekstil, farmasötik, kimyasal, enfrastrüktür, demir ve çelik sanayi gibi sektörlerden 61 milyon tonu kapsayan farklı kargo tipleri ve farklı boyutlarda 43 farklı liman tesisi ile İzmit Körfezi, Türk deniz ticaretinde önemli bir yere sahip olması ile birlikte, önemli ölçüde deniz trafiğine sebep olmaktadır. Eurostat 2015 istatistiklerine göre, İzmit Körfezi'nde bulunan İzmit Limanı, işlenen brüt ağırlık (milyon ton) bazında, Avrupa'nın en büyük 8. limanıdır. İzmit Körfezi, deniz taşımacılığı için birçok endüstri tarafından tercih edilmesi sebebiyle, Körfez içerisinde deniz taşımacılığı trafiği emniyeti ile ilgili düzenlemeler yapılmaktadır. Buna rağmen, gemi trafiği sebebiyle oluşan sıkışıklık, körfezdeki en büyük problem olmakla beraber, bu sıkışıklığı önlemek amacıyla birçok düzenlemeler ve çözümler düşünülmelidir. Bu çalışmada, İzmit Körfezi üzerindeki deniz trafiğinden kaynaklı gemilerin sıkışma ve çarpışmalarını önlemek amacıyla muhtemel çözümler tartışılmıştır. Tartışmalardan sonra daha ileri incelemeler için problemlerle ilgili çözüm önerileri yapılacaktır.
dc.description.abstractMaritime transportation has a big role in world's trade as well as in Turkey. Turkey's foreign trade depends mainly on maritime transportation. One of the node points that has a huge role in outstanding logistic is Izmit Bay which is located in the Kocaeli Province. Due to its geographical location, the city Kocaeli became one of the leading industrial center of Turkey. As part of the industries such as petroleum, automotive, textile, pharmaceutical, chemical, infrastructure, food, iron and steel, comprising 61 million tons of various types of cargo are handled by 43 port facilities in different sizes in the bay area which corresponds %15,86 of total cargo handled in Turkish ports according to statistics of Turkish Chamber of Shipping which consequently result in significant amount of maritime traffic activities in Izmit Bay. Based on Eurostat statistics 2015, Izmit Port in the region of Izmit Bay, is the 8th largest port in Europe by means of that carried cargo ports, on the basis gross weight of goods handled (in terms of million tons). Since, Izmit Bay is very preferable by a variety of industries for maritime transportation, many regulations on safety of shipping traffic are carried out. However, stemming from shipping traffic is still a major problem and many regulations and solutions must be considered. Here in this study, possible solutions for this major problem related with stemming and congestion caused by shipping traffic in Izmit Bay are discussed. After discussion, possible solutions to the problems are put forward for further investigations.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDenizciliktr_TR
dc.subjectMarineen_US
dc.titleInvestigation of negative impacts of increasing ship traffic in the Gulf of Izmit
dc.title.alternativeİzmit Körfezi'ndeki artan gemi trafiğinin olumsuz etkilerinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDeniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10181711
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid494983
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess