Show simple item record

dc.contributor.advisorSaydam, Ahmet Ziya
dc.contributor.authorYurdakul, Onur
dc.date.accessioned2021-05-08T11:00:37Z
dc.date.available2021-05-08T11:00:37Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/678134
dc.description.abstractGemi tasarım sürecinde ana boyutları belirlemek en önemli, ancak genel olarak düşünüldüğünde etkisi tüm süreci etkileyecek olmasına rağmen oldukça hafife alınan iş paketlerinden biridir. Tasarımcının görevi en kısa sürede, istenilen özellikleri karşılayan en uygun yani optimum tasarımı ortaya çıkarmaktır. Bu da en uygun ana boyutlardan yola çıkarak mümkündür. Geminin misyonuna bağlı olarak önceden tahmin edilip önüne geçilebilecek durumlardan ötürü dizayn spiralini defalarca dönüp ana boyutları tekrar belirlemek ciddi zaman kaybı oluşturabilir. Ayrıca regresyon analizi vb. yöntemlerle belirlenen ölçülerin en iyi değerler olduğunu söylemek de güçtür. Bu çalışmada yüksek hızlı bir askeri geminin ana boyutlarının belirlenmesinde Pareto analizi uygulanacaktır. Pareto sınırı, birbiriyle çelişen ve diğer parametrelere göre daha önemli sayılabilecek en az iki tasarım parametresinden elde edilebilir. Pareto sınırı bir kez elde edildi mi benzer tasarımların ana boyutları daha kısa sürede ve daha yüksek doğruluk hassasiyetiyle oluşturulabilir.
dc.description.abstractIn a ship design process, determining the main dimensions is one of the most fundamental work packages which seems quite underestimated when considered its continuous effects on the whole design. It could be a time-sink to turn the design cycle more than usual and specify these dimensions again and again because of encountered problems which might be predictable at first. In this study, a preliminary design process of a high speed naval combatant will be discussed to overcome mentioned situations by using Pareto Analysis. Pareto fronts can be obtained from at least two conflicting parameters which are relatively more important than the other parameters for the ship's purpose/mission and these parameters are completely depend on the designer's call. Once the Pareto front is obtained for this ship type, oncoming similar ship designs could take less time and be more accurate.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGemi Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMarine Engineeringen_US
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleMulti-criteria optimization of high speed naval vessels: A pareto approach
dc.title.alternativeYüksek hızlı gemilerin çok kriterli optimizasyonu: Pareto yaklaşımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-22
dc.contributor.departmentGemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMulti criteria optimization
dc.subject.ytmNaval ships
dc.subject.ytmDesign optimization
dc.identifier.yokid10208433
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid527161
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess