Show simple item record

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Osman
dc.contributor.advisorSardoğan, Mehmet Emin
dc.contributor.authorBayram, Levent
dc.date.accessioned2021-05-08T11:00:29Z
dc.date.available2021-05-08T11:00:29Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/678086
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada suça karıştığı mahkemelerce sabit olmuş çocuk ve gençlerin ıslahevi ortamında alacakları üç aylık spor eğitiminin ve düzenli sportif aktivitenin, onların sosyal uyum düzeyleri ve iletişim yetenekleri üzerinde ne derece etkili olacağı sorusuna cevap aranmaktadır.Materyal ve Metot: Araştırmanın evrenini 2011 ve 2012 yıllarında Elazığ Çocuk Islahevi?nde tutuklu bulunan 90 çocuk ve genç oluşturmaktadır. Araştırma; deneysel bir araştırma olan, deney ve kontrol grubundan oluşan ön test, eğitim uygulaması ve son test uygulamalarını içeren kontrollü bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak 1-?Kişisel Bilgi Formu?, 2- ?Hacettepe Kişilik Envanteri? (HKE), 3- ?İletişim Becerileri Envanteri? uygulandı. Çalışmanın uygulaması, Elazığ Çocuk Eğitim Evi (Islahevi)?nde yapıldı. Sonuçlar SPSS (20.0.0.1-2011) istatistik paket programında, eş-yapma testi (paired sample t-test) ile değerlendirilmiştir.Bulgular: Çalışma sonunda denek grubundaki çocukların Sosyal Uyum ve İletişim Beceri puanlarında anlamlı şekilde artış olmuştur (p<0,01). 3 aylık düzenli spor faaliyeti sonucunda ıslahevindeki çocuk ve gençler arasında sosyal uyum ve iletişim beceri düzeylerine bakıldığında, yaş, eğitim durumu, anne baba eğitim durumu, kardeş sayısı, aile gelir durumu, bakımlarından farklılıklar görülmüştür. Spor geçmişi bakımından çocuklar arasında sosyal uyumdaki farklılık aynı bulunurken (p<0,01), iletişim becerisi bakımından bulunan farklılık çocuklar arasında benzer değildir (p<0,01), (p<0,05).Sonuç: Hükümlü çocuk ve gençlerin spor yapma alışkanlığı kazanmaları, onların sosyal uyum ve iletişim becerilerinin gelişimi için etkin bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Spor, çocukların yeniden topluma kazandırılmaları, hayatlarını toplumla uyumlu şekilde sürdürebilmeleri için yürütülen rehabilitasyon sürecine dahil edilmelidir.Anahtar Kelimeler: Islahevi, Çocuk ve Suç, Genç, Spor, Sosyal Uyum, İletişim Becerisi
dc.description.abstractPurpose: This study searches for an answer to the question of how effective a three-month long sports training and regular sportive activity within reformatory environment will be on the social adaptation levels and communication skills of children and teens who have been convicted of a crime.Material and Method: The universe of the study consists of 90 children and adolescents who were imprisoned in Elazığ Reformatory during the years 2011 and 2012. The research is an experimential research and it consists of an experimental and a control group, pre-test, educational practice and post-test. The data were collected through 1- ?Demographic Characteristics Test?, 2- ?Hacettepe Personality Inventory?, 3- ?Communication Skills Inventory?. The research was conducted in Elazığ Reformatory. The results were evaluated through SPSS (20.0.0.1-2011) statistical packaged software with paired sample t-test.Results: At the end of the research, a significant increase was found in the Social Adaptation and Communicative Skills of the children in the experimental group (p<0.01). At the end of three month long regular sport activity, when the levels of social adaptation and communication skills of children and adolescents were examined; differences were found in terms of age, education status, parents? education status, number of siblings, and income status of the family. In terms of sports history, the difference in social adaptation between the children was found to be similar (p<0.01), while the difference in communication skills was not similar (p<0.01), (p<0.05).Conclusion: Helping the convict children and adolescents to adopt a habit of doing sports is an effective tool in the development of their social adaptation and communication skills. Sports should be included in the rehabilitation process which is conducted to reintegrate these children to society and to help them maintain their lives in harmony with the society. Keywords: Reformatory, Children and Crime, Adolescents, Sports, Social Adaptation, Communication Skillsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleDüzenli spor yapmanın ıslahevlerindeki çocuk ve gençlerin sosyal uyum ve iletişim becerileri üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effects of doing regular sports on the social adaptation and communication skills of children and adolescents in reformatories
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmReformatory
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmSocial adjustment
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.identifier.yokid10013028
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid339518
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess