Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabekiroğlu, Figen
dc.contributor.authorKarakaya, Ramazan Bayram
dc.date.accessioned2021-05-08T11:00:17Z
dc.date.available2021-05-08T11:00:17Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/678040
dc.description.abstractAmaç: Çalışmamızın amacı, 2011 yılından sonra sadece işitme cihazı raporu verilerek işitme cihazı satış merkezlerine yönlendirilen hastalarla, 2011 yılı öncesi işitme cihazı odyoloji uzmanı tarafından denenerek, kendi tercihi doğrultusunda reçetelendirilen hastaların işitme cihazına karşı tutumları ve işitme cihazından memnuniyetleri arasındaki ilişkiyi incelemektir.Materyal ve Metot: Çalışmaya OMÜ KBB Kliniğinde muayene edilmiş, işitme testleri yapılmış, işitme cihazı önerilmiş, işitme cihazı raporları düzenlenmiş toplam 184 hasta dahil edildi. Bu adaylar uygulama yöntemine göre grup 1; odyoloji uzmanı tarafından işitme cihazı denenen ve grup 2; sadece işitme cihazı reçetesi verilen olmak üzere iki gruba ayrıldı. Gruplar arasında işitme cihazı alma yüzdesi ve işitme cihazından memnun olma açılarından karşılaştırma yapıldı. Ayrıca yaş, işitme kaybı derecesi ve cinsiyetin, işitme cihazı memnuniyeti üzerine etkisi grup içi ve gruplar arası değerlendirildi.Bulgular: Grup 1'de iletişim bilgilerine ulaşılan 95 hastadan 32'si (%33) ekonomik kısıtlılık nedeniyle işitme cihazı almadığını belirtti. Hastaların 63'ü ile APHAB anket görüşmesi telefonda yapıldı. Grup 2'de iletişim bilgilerine ulaşılan 89 hastadan 42'si (%47), cihaz denemesi yapılmaması, ekonomik kısıtlılık gibi nedenlerle işitme cihazı almadıklarını belirtti. Hastalardan 47'si ile APHAB anket görüşmesi telefonda yapıldı. Çalışmaya dahil edilen hastalar yaş, konuşmayı ayırt etme, işitme kaybı derecesi, cihaz tipi ve cihaz kullanılan taraf bakımından karşılaştırıldığına iki grup arasında anlamlı fark bulunmadı. Karşılaştırma sonucunda gruplar arasında APHAB'ın üç alt ölçeğinde (İletişim Kolaylığı, Yankılanma ve Arkaplan Gürültüsü) istatistiksel olarak anlamlı fark elde edildi. Grup1'in memnuniyet puanları Grup 2'nin memnuniyet puanlarından daha yüksekti. Gruplar arasında cinsiyete göre cihaz memnuniyeti açısından fark elde edilmedi. Gruplar arasında işitme kaybı derecesi ile memnuniyet oranı arasında ilişki incelendiğinde Grup 2'de ilişki tespit edilmedi. Grup 1'de yalnızca İletişim Kolaylığı ile işitme kaybı derecesi arasında pozitif korelasyon olduğu görüldü.Sonuç: Hem hasta memnuniyeti hem de devlet kaynaklarının yerinde ve doğru kullanımı için işitme cihazı uygulamasının odyoloji uzmanları tarafından yapılmasının en doğru yöntem olacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: İşitme Cihazı, Memnuniyet, Uygulama Yöntemi
dc.description.abstractAim: The aim of our study was to investigate relationship between hearing aid application method and patients attitudes and satisfaction from the hearing aid. We compared two method. First method is patients referred hearing aid centers with only hearing aid prescription (after 2011). Second method is patient fitted their hearing aids by audiologist and applied upon preference of patients (before 2011).Material and Methods: Totally 184 Patients which examined, conducted hearing test, hearing aid recomended, hearing aid prescribed at Ondokuz Mayis University were included the study. Patients divided into two groups according to the application procedure group 1; applied hearing aids by audiologist and group 2; only prescribed the hearing aids. Percentage of buying hearing aid and satisfaction from hearing aid were compared between groups. Also, age, hearing loss degree and gender effect on hearing aid satisfation among each groups and between groups were evaluated. Results: In group 1(patients with contact information), 32 of 95 patients (%33) could not buy hearing aid due to economic status. APHAB Questionnnaire were performed with 63 patients by telephone. In group 2 (patients with contact information), 42 (%47) of 89 patients did not buy hearing aid due to being not trialed hearing aid, economic status etc.. APHAB Questionnnaire were performed with 47 patients by telephone. There was no significant difference between groups according to age, speech discrimination score, hearing loss degree, hearing aid type ve side of hearing aid use. Significant difference were found between groups according to three sub-scale (Communication Easiness, Echoing and Background Noise). Group 1 satisfaction point were found higher than group 2. There was no significant difference in hearing aid satisfation between groups according to gender. There is no correlation between hearing loss degree and hearing aid satisfaction in group 2, but positive correlation were found only between Communication Easiness and hearing loss degree in group 1. Conclusion: Our thought is for patient satisfaction and rational use of state resources hearing aid application must be done by audiologists. Keywords: Application procedure, hearing aid, satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKulak Burun ve Boğaztr_TR
dc.subjectOtorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat)en_US
dc.titleİşitme cihazı uygulamasının erişkin hastalarda cihaz alımı ve hasta memnuniyeti üzerine etkisi
dc.title.alternativeEffect of hearing aid application procedure on buying hearing aid by adults and patient satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKulak Burun Boğaz Hastalıkları Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10046459
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid437579
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess