İlköğretime başlayan çocukların ailelerinin spora ve beden eğitimi dersine bakış açısını belirlemek
dc.contributor.advisor | İmamoğlu, Osman | |
dc.contributor.author | Uysal Cantekin, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:00:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:00:14Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/678029 | |
dc.description.abstract | Amaç: İlköğretime başlayan çocukların ailelerinin beden eğitimi dersine ve spora bakış açısını belirlemek amacıyla yapıldı.Materyal ve Metot: Atakum ilçesindeki ilkokullardaki 300 öğrencinin velisi üzerinde tutum ölçeği ve kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak `kişisel bilgi formu` ve `tutum ölçeği` kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Öncü (2007) tarafından geliştirilen öğrenci velileri için tutum ölçeği ve 21 sorudan oluşan kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Bulgular: Tutum ölçeğinden alınan puanların; ebeveynlerin yaş gruplarına –20-30 yaş grubu (%12) daha olumludur- , eğitim -lise eğitimi alanlar (%24) daha yüksek puan almışlardır- , spor yapma - spor yapanların (%26) tutumları daha olumludur- , çocukları ile beraber spor yapma - spor yapmayanlar (%75.6) daha yüksek puan almıştır , çocuklarının spor gelişimini izleme - spor gelişimini izlemeyenler (%35) daha olumlu tutum sergilemiştir , çocuklarını spora teşvik etme – evet cevabı verenlerin (%87) puanları daha yüksektir - ve çocuklarını iyi yaptığı bir spor için ödüllendirme – evet cevabı veren % 86'lık grup daha olumlu tutum sergilemiştir- durumlarına göre farklılaştığı görülmüştür (p<0,01). Buna karşın ebeveynlerin ve çocukların cinsiyetine, ebeveynlerin gelir durumlarına, öğretmenin yaşam biçimine ve çocuğun fiziksel uygunluk durumlarına göre anlamlı farklılık saptanmamıştır (p>0,01). Sonuç: Ebeveynlerin, çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumlarının genelde olumlu olduğu görülmüştür. Genç ebeveynlerin eğitim durumlarının da etkisi ile spor yaptıkları, çocuklarını da spora teşvik ettikleri ve çocuklarını başarılı bir spor davranışı için ödüllendirdiği saptanmıştır. Beden eğitimi dersine ve spora karşı tutumların artması için okullarda erken yaşta sporun önemi ile ilgili eğitimler verilmelidir.Anahtar Kelimeler: Aile; beden eğitimi; çocuk; ilkokul; spor; tutum | |
dc.description.abstract | Aim: The families of the children starting primary school sport and physical education: the lesson was made in order to determine the angle.Material and Method: Atakum in the district was conducted on 300 students's parents in primary schools. Data collection tools such as `personal information form` and the `attitude` of the scale used. As a data collection tool developed by Öncü (2007) student attitude scale for their parents and used personal information form, which consists of 21 questions.Findings: Attitude scale received points; their parents' age groups (20-30 age group (12%) is more positive) , education [high school education fields received a higher score (24%)], sports state (Sports (26%) of those who are more positive attitudes), sports state together with the kids (Sports recordsets (75.6%) received higher scores) , their children sports cases [sports development has exhibited more positive attitude couldy (35%)] , promote the development of monitoring state sports (who answered yes (87%) is higher than the scores of) and children, rewarding for a good sports according (Yes is the answer that has exhibited more positive attitude a group of 86%) to their taste (p<0.01). In contrast to their parents and children, gender, parents income, according to their child's teacher's lifestyle and fitness significant difference(p>0.01).Conclusion: Parents' attitudes towards their children's participation in physical education classes is generally positive. Young parents with their educational status, influence and encourage children in sports, their children, a successful sports has been rewarding for the behavior. The importance of the sport at an early age in schools to increase positive attitudes related to the seminars should be given.Keywords: Attitudes; children; family ; primary school; physical education; sports | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | İlköğretime başlayan çocukların ailelerinin spora ve beden eğitimi dersine bakış açısını belirlemek | |
dc.title.alternative | Parents of children starting primary education sports and physical education course overview defining terms | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10043479 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 437578 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |