Beden eğitimi derslerinde kullanılan komut ve katılım yönteminin voleybol öğretimi açısından karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Atan, Tülin | |
dc.contributor.advisor | Kangalgil, Murat | |
dc.contributor.author | Özgül, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:00:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:00:00Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2019-03-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677971 | |
dc.description.abstract | Amaç: Beden Eğitimi Dersleri (BED)'nde kullanılan Özel Öğretim Yöntemlerinden Komut Yöntemi ve Katılım Yönteminin voleybol öğretimi açısından 6.sınıf düzeyinde karşılaştırılması.Materyal ve Metot: Araştırma grubu; 2014–2015 Eğitim öğretim yılında öğrenim gören 6.sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada öğrenciler, kontrol (n=32), komut yöntemi (n=34) ve katılım yöntemi (n=34) grubu olmak üzere üç gruba ayrılmıştır. Tüm öğrenciler 8 hafta boyunca haftada 2 saat olmak üzere kendileri için belirlenen yöntemle voleybol dersi almışlardır. Araştırma grubundaki tüm öğrencilere; araştırmacı tarafından geliştirilen 38 soruluk Voleybol Bilişsel Alan Testi (VBAT), Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği (BESTÖ) ve voleybol branşında uzman olan 3 jürinin geliştirdiği Voleybol Psikomotor Beceri Testi (VPBT) ön ve son-test olarak uygulanmıştır. Bulgular: BESTÖ ön test puanları karşılaştırıldığında, 3 grup arasındaki farklılık önemsiz bulunmuştur (p>0.05). Katılım yönteminin uygulandığı grubun BESTÖ son test puanları, kontrol ve komut yöntemi gruplarına göre daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). VPBT'ne verilen ön-test puanları yöntemler arasında karşılaştırıldığında, her üç voleybol uzmanının verdiği ortalama puanlara göre katılım yöntemi grubunun manşet pas beceri düzeyi daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). VPBT'ne verilen son-test puanları incelendiğinde, katılım yöntemi grubunun parmak pas, manşet pas ve alttan servis beceri düzeylerinin kontrol ve komut yöntemi gruplarına göre istatistiksel olarak daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Sonuç: Katılım yöntemiyle işlenen BED'de öğrencilerin voleybol temel becerileri ve BED'ne karşı tutumları, komut yöntemi ve kontrol grubuna kıyasla daha fazla gelişme göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi; Katılım Yöntemi; Komut Yöntemi; Voleybol | |
dc.description.abstract | Aim: Comparison of the Command Style and Inclusion Style of the Special Teaching Methods in 6th Grade Level Students at Physical Education Lessons.Material and Method: Research Group is consist of 6th grade students which were studying 2014 -2105 academic year. The students were divided into three groups as; Control (n=32), Command Style Group (n=34) and Inclusion Style Group (n=34) in the research. All students have taken volleyball lesson for 8 weeks and 2 hours per week to the specified method for them. All of the students in the study groups A Cognitive Domain Test which is 38 questions and developed by the researcher, a Physical Education and Sport Attitude Scale which was developed by Demirhan and Altay (2001) and a Psyhcomotor Skills Test which was developed by the researcher together with the jury consist of three people who are specialized in Volleyball were applied as pre and post-test. Results: When BESTÖ pre-test scores compared, there is no sinificant difference between the three groups. When BESTÖ post-test scores compared, the Inclusiıon Style group's scores founded higher than the Control and Command Style Group (p>0.05). When VPBT post-test scores of which the volleyball jury scored analyzed, the Inclusion Style group's Finger Passing, Forearm Passing and Lower Service Skills levels have been founded statistically higher than the Control and Command Style group's (p<0.05). Conclusion: At the PE lessons committed with the Inclusion Style student's Basic Voleyball Skills and the attitudes to the Physical Education showed further improvement as against to the Command Style and the Control Group. Keywords: Command Style; Inclusion Style; Physical Education; Volleyball | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi derslerinde kullanılan komut ve katılım yönteminin voleybol öğretimi açısından karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of the command and inclusion style used in physical education lessons according to teaching of volleyball | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-25 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.identifier.yokid | 10083201 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 437610 | |
dc.description.pages | 149 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |