Temel hareket becerilerinin gelişimine bilgisayar destekli eğitimin etkisi
dc.contributor.advisor | Ziyagil, Mehmet Akif | |
dc.contributor.author | İmamoğlu, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:59:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:59:57Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677961 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmanın amacı; çocuk oyunlarının yer aldığı, geleneksel ve bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin temel hareket beceri gelişimine etkisini araştırmaktır.Materyal ve Metot: Araştırmaya beş-altı yaş grubu 55 (22 erkek, 33 kız) ilkokul birinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Geleneksel (GEG), bilgisayar destekli (BDEG) ve kontrol (KG) olmak üzere üç grup oluşturulmuştur. Deney gruplarına sekiz haftalık iki farklı eğitim programı uygulanmıştır. Temel hareket beceri düzeyleri Büyük Kas Becerilerini Ölçme Testi (BÜKBÖT) ile belirlenmiştir. Hesaplamalar için IBM SPSS 21 yazılımı kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlenmiştir. Verilerin normallik düzeyine Kolmogorov-Smirnov, varyans eşitliğine ise Levene testi ile bakılmıştır. İstatistiksel açıdan değerlendirme işlemleri için Independent Sample T, Paired Sample T, tek yönlü varyans analizi ANOVA ve post-hoc Scheffe testleri kullanılmıştır.Bulgular: Yer değiştirme (YD) ve nesne kontrolü (NK) ile ilgili tüm değişkenlerin ilk-son test ölçümleri arasında sadece KG'de anlamlı farklılık görülmemektedir. Erkek ve kız katılımcılar arasında ilk-son test ölçümlerinde sadece KG'de ilk test NK ortalamaları istatistiksel seviyede anlamlıdır. KG hariç GEG ve BDEG'de ilk-son test ölçümleri arasında YD, NK ve BÜKBÖT ortalamaları anlamlı seviyede artış göstermektedir. Üç grup arasında ilk testte YD, NK ve BÜKBÖT puanları bakımından anlamlı farklılık yokken, son testte GEG ve BDEG çalışma grupları KG'den tüm değişkenlerde anlamlı şekilde farklıdır. Sonuç: Her iki yöntemin temel hareket becerilerinin öğretilmesinde etkili olduğu ve BDEG'in GEG'den istatistiksel anlamda farklı olmasa da tüm değişkenlerde daha etkin gözüktüğü açıktır. Bunun sebepleri çalışmadaki deneklerin yaşı ile kullanılan bilgisayar destekli eğitimin süresi, sıklığı ve kapsamı olabilir. | |
dc.description.abstract | Aim: The aim of the study is to investigate the effect of traditional and computer aided education methods including children's games on the development of basic movement skills.Material and Method: Primary school first grade students aged 5-6 (22 boys, 33 girls) are included in the study. Three groups have been formed as the traditional group (TG), computer aided group (CAG) and control group (CG). Two different eight week training programs have been applied to the experimental groups. Basic movemet skill levels have been determined by the Test of Gross Motor Development (TGMD). IBM SPSS 21 software program has been used fo the calculations. Statistical significance level has been determined as p<0.05. Normality level of data has been studied through Kolmogorov-Smirnov test, variance equation of data has been studied through Levene test. For the statistical development procedures, Independent Sample T, Paired Sample T, one-way analysis of variance ANOVA and post-hoc Scheffe tests have been used.Results: Only in CG, no significant difference has been observed during the measurements of the first-last tests of all variables related to the locomotor (L) and object control (OC). In the first-last test measurements among male and female participants, only in CG the first test OC average is significant in the statistical level. L, OC and TGMD average levels have significant increase based on the first-last test measurements of TG and CAG excluding CG. While there is no significant difference among three groups in the first test in terms of L, OC and TGMD; TG and CAG are significantly different from CG in all variables in the last test. Conclusion: It is obvious that; both methods are effective for the the training of basic movement skills, and CAG looks more effective than TG in all variables even if they are not statistically different. The reasons could be the age level of the test subjects, and the time, frequency and scope of computer aided education used | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Temel hareket becerilerinin gelişimine bilgisayar destekli eğitimin etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of computer aided education on the development of basic movement skills | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Motor development | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Basic skills | |
dc.identifier.yokid | 10097677 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 437591 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |