Show simple item record

dc.contributor.advisorBostancı, Özgür
dc.contributor.authorTürker, Üstün
dc.date.accessioned2021-05-08T10:59:33Z
dc.date.available2021-05-08T10:59:33Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677869
dc.description.abstractAmaç : Bu çalışmada, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin öğrenme stili modelleri ve tercihlerinin tespit edilmesi ve karşılaştırılması amaçlanmıştır.Materyal ve Metot : Araştırmaya ülkemizde spor bilimleri alanında öğrenimine devam etmekte olan lisans düzeyindeki 820 gönüllü öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin bazı bağımsız değişkenlere göre öğrenme stillerini ve tercihlerini belirlemek amacıyla Kişisel Bilgi Formu, Kolb tarafından geliştirilen ve Türkçe'ye uyarlaması Gencel (2006) tarafından yapılan KÖSE–III ile Fleeming ve Mills tarafından geliştirilen ve Türkçe'ye uyarlaması Kalkan (2007) tarafından yapılan VARK Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin Frekans, Ki-Kare ve Pearson Korelasyon analizleri SPSS 21.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır.Bulgular : Araştırmaya katılan öğrencilerin VARK'a göre baskın öğrenme tercihleri en fazla %38,4 ile Kinestetik ve %23,7 ile İşitsel, KOLB'a göre baskın öğrenme stili modeli ise %49,8 ile Değiştiren Tip olduğu tespit edildi. Bununla birlikte çoklu öğrenme modelinin (%57,7) diğer VARK modellerine göre daha belirgin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca katılımcıların KOLB ve VARK'a göre yaş, öğrenim gördüğü bölüm ve üniversite değişkenine göre anlamlı farklılık olduğu gözlendi (p<0,05).Sonuç : Elde edilen sonuçlara göre, Kinestetik ve Değiştiren Tip öğrenme modellerinin baskın olarak çıkması, spor bölümlerindeki öğrencilerin büyük çoğunluğunun sporcu geçmişinin olması, dolayısıyla spora başladıkları dönemden itibaren antrenörleri tarafından daha çok alıştırma yöntemi ile öğreniyor olması, ilgili bölümlerin müfredatlarında teorik ve uygulamalı dersler bulunması, öğrenimlerine devam ettikleri dönemde bile aktif olarak sportif yaşantılarını sürdürüyor olması ile doğrudan ilişkilidir. Bununla birlikte VARK'a göre tek bir öğrenme biçemine bağlı kalmadıkları, çoklu öğrenme modellerini benimsedikleri ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler : Öğrenme; Öğrenme Stilleri; KOLB; VARK; Beden Eğitimi ve Spor
dc.description.abstractPurpose : In this study, it is aimed to compare and ascertain the Faculty of Sport Sciences students' learning style models and their preferences.Material and Method : There are 820 volunteers students participated who are in bachelor's level in the Faculty of Sport Sciences in our country. According to the some independent variances of students, to define the style and the preferences of personal information form, KOSE-III which is developed by Kolb and adapted to Turkish by Gencel (2006) and VARK Learning Style Inventory which is developed by Fleeming and Mills and adapted to Turkish by Kalkan (2007) is used. The all collected data analyses are done Chi-Square, Frequency and Pearson Correlation by using SPSS 21.0 program.Results : In the research, the students according to VARK the most preferred learning styles are Kinesthetic by the percent of %38.4, and Aural by the percent of %23.7. And according to KOLB the most preferred learning style model is Diverger Type with the percent of %49.8 is detected. In addition to this multiple learning model (%57.7) is more defined than the other VARK models. Moreover, there important differences in the participants according to university, department and age in terms of KOLB and VARK (p<0.05).Conclusion : According to acquired results, Kinesthetic and Diverger Type learning model is more dominant, the students in the sport department have a history about sport and so they had to learn with the methods of their coaches after starting sport and department's cirriculum has theoric and practical lessons, even in the term of their continual learning, they go on their sportive life, these are linked with all of these. According to work they do not abide by a sole learning type and they adopt multiple learning models.Keywords : Learning; Learning Styles; KOLB; VARK; Physical Education and Sporten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor bilimleri fakültesi öğrencilerinin öğrenme stili modelleri ve tercihlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of faculty of sport sciences students' learning style models and preferences
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmLearnering preference
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmLearning Styles Preferences Inventory
dc.subject.ytmLearning approaches
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.identifier.yokid10148359
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471164
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess