Show simple item record

dc.contributor.advisorAyyıldız, Mustafa
dc.contributor.authorDuzcu, Tuğba
dc.date.accessioned2021-05-08T10:59:01Z
dc.date.available2021-05-08T10:59:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677742
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, bir Sağlık Yüksekokulu'nda (SYO) Hemşirelik Bölümü (HB) öğrencileri ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'nda (SHMYO) okuyan Evde Bakım Programı (EBP) ve Tıbbi Dökümantasyon ve Sekreterlik (TDSP) öğrencilerin İlk Yardım ve Temel Yaşam Desteği konusunda bilgi, tutum ve davranışlarının karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır.Materyal ve Metot: Tanımlayıcı tipteki bu araştırmanın evrenini, Ekim 2016- Haziran 2017 tarihleri arasında Kastamonu Üniversitesi Fazıl Boyner SYO HB öğrencileri ve Kastamonu Üniversitesi Tosya Meslek Yüksekokulu Sağlık Hizmetleri bölümünde EBP ve TDSP öğrencileri olmak üzere 300 öğrenci oluşturmuştur. Değerlendirme her doğru cevaba bir puan her yanlış cevaba 0 puan verilerek 20 puan üzerinden yapılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin analizinde 9 farklı istatistiksel analiz uygulanmış ve bu analizler bilgisayarda SPSS for Windows 22.00 istatistik paket programı ile yapılmıştırBulgular: Araştırmaya alınan HB' de öğrenim gören öğrencilerin % 15,6'sının bilgi düzeyi `düşük`, % 79,7'sinin bilgi düzeyi `orta`, % 4,7'sinin bilgi düzeyi `yüksek`, EBP+TDSP'da öğrenim gören öğrencilerin % 38'inin bilgi düzeyi `Düşük`, % 60,2'sinin bilgi düzeyi `Orta`, % 1,9'unun bilgi düzeyi `Yüksek` ve aralarındaki farklara ilişkin ki-kare değeri p<0.05 önem düzeyinde anlamlı bulunmuştur. Bu bulgular araştırmaya alınan HB ve EBP+TDSP'da öğrenim gören öğrencilerin temel yaşam desteği ve ilk yardım konusundaki bilgi düzeyleri arasında fark olduğunu göstermektedir. Sonuç: Sonuç olarak, HB öğrencilerinin İlk Yardım ve Temel Yaşam Desteği konusundaki bilgi düzeylerinin EBP+TDSP öğrencilerine göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Gelecekte sağlık hizmeti verecek olan kurumlarda görev yapacak öğrencilerin ilk yardım ve temel yaşam desteği bilgi, tutum ve davranış konusunda bilgi ve deneyim kazanmalarını sağlayacak şekilde eğitim programlarının gözden geçirilerek yenilenmesi gerektiği kanaatine varılmıştır.Anahtar Kelimeler: İlk yardım; Meslek yüksekokulu; Sağlık yüksekokulu; Temel yaşam desteği
dc.description.abstractAims: The purpose of this study is to compare the knowledge, attitudes, and behaviors of students studying at a school of health Nursing Department (ND) and vocational school of health services Home Care Program (HCP) , Medical Documentation and Secretary Program (MDSP) on first aid and basic life support.Material and method: The population of this descriptive study consisted of 300 students studying at the School of Health of Kastamonu University NDstudents and Tosya Vocational School of Kastamonu University HCP+MDSP students and between October 2016 and June 2017. Survey questions prepared were used in the study in order to measure the knowledge level of the students. The assessment was made over 20 points, where each correct answer was given 1 point and incorrect answer was given 0 point. 9 different statistical analyses were used to analyze the data and these analyses were made through the SPSS for Windows 22.00 statistical package on the computer. Results: Among the students studying at the ND included in the study, 15.6% had `low` level of knowledge, 79.7% had `moderate` level of knowledge and 4.7% had `high` level of knowledge. On the other hand, among the students studying at HCP and MDSP, 38% had `low` level of knowledge, whereas 60.2% had `moderate` level of knowledge and 1.9% had `high` level of knowledge. The chi-square value concerning the differences between them was found to be significant in the significance level of p<0.05. These results indicated that the students studying at the ND and the HCP+MDSP had different knowledge levels for basic life support and first aid. İt was observed that the students in the ND had higher knowledge levels than the students in the HCP+MDSP. Conclusion: It has been found that the students of ND have higher levels of First Aid and Basic Life Support knowledge than the students of HCP+MDSP. It has been concluded that the education programs should be renewed in order to provide first aid and basic life support knowledge, attitude and behavior to knowledge and experience of the students who will serve in future healthcare institutions.Key Words: First aid; Vocational school; Health school; Basic life supporten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİlk ve Acil Yardımtr_TR
dc.subjectEmergency and First Aiden_US
dc.titleSağlık yüksekokulu ve sağlık hizmetleri meslek yüksek okulu öğrencilerinin ilk yardım ve temel yaşam desteği hakkında bilgi, tutum ve davranışlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparing the knowledge, attitudes and behaviors of school of health and health services vocational school students on first aid and basic life support
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-22
dc.contributor.departmentAcil Tıp Hemşireliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHealth education
dc.subject.ytmFirst aid
dc.subject.ytmLife support systems
dc.subject.ytmKnowledge
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.identifier.yokid10192637
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid512308
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess