Show simple item record

dc.contributor.advisorBarut, Yaşar
dc.contributor.authorAydilek, Emrah
dc.date.accessioned2021-05-08T10:58:30Z
dc.date.available2021-05-08T10:58:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677633
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmen adaylarının yaşam doyumları ve beden eğitimi öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını tespit etmektir.Materyal ve Metot: Araştırmanın örneklemini, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesi'nde okuyan ve öğretmenlik farmasyonuna sahip 420 kişi oluşturmaktadır. Çalışmada katılımcıların yaşam doyumlarını belirlemek için Köker (1991) tarafından Türkçe'ye uyarlanan yaşam doyumu ölçeği ve mesleğe olan tutumlarını belirlemek için ise, Ünlü (2011) tarafından geliştirilmiş beden eğitimi öğretmenliği mesleğine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerine göre yaşam doyumu ve tutum düzeylerinin farklılık gösterip göstermediği Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi ile, yaşam doyumları ile mesleğe yönelik tutum düzeyleri arası ilişkiler ise Kendall'ın Tau sıra korelasyon katsayısı ile belirlenmiştir.Bulgular: Araştırmada, kadın beden eğitimi öğretmen adaylarınn erkek adaylara göre yaşam doyumları, mesleğe yönelik tutumları, meleğe yönelik sevgi düzeyleri daha yüksek bulunurken, mesleğe yönelik kaygı düzeyleri daha düşük bulunmuştur. Ayrıca, milli öğretmen adaylarının kaygı düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan öğretmen adayların okuduğu sınıf, branş türü, gelir düzeyi, anne ve baba eğitim durumlarına göre yaşam doyumları ve mesleğe yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir. Katılımcıların yaşı ile yaşam doyum ve tutum düzeyleri arasında anlamlı bir lişki belirlenememiştir.Sonuç: Lisans eğitimini alan ve milli sporcu ünvanı olan erkek öğrencilerin daha fazla mesleğe yönelik kaygı taşımaları nedeni ile kaygı düzeylerini azaltmaya yönelik eğitim seminerlerine katılımlarının sağlanarak, problemlerle mücade edebilme yetisi kazandırılabilir.
dc.description.abstractAim: The aim was to find out life satisfaction levels of prospective physical education teachers and their attitudes towards the profession of physical education teaching.Material and Method: The sample consists of 420 individuals studying at Ondokuz Mayıs University Yaşar Doğu Faculty of Sport Sciences who have teacher training formation. Life Satisfaction Scale adapted into Turkish by Köker (1991) was used to find out the participants' life satisfaction levels, while Attitude towards the Profession of Physical Education Teaching Scale developed by Ünlü (2001) was used to find out attitudes towards the profession. Mann Whitney U test and Kruskal Wallis H test were used to find out whether the participants' life satisfaction and attitude levels differed in terms of demographic characteristics and Kendall'ın Tau rank correlation coefficient was used to find out association between life satisfaction levels and attitude towards the profession.Results: The results showed that female prospective teachers had higher life satisfaction, professional attitudes and love for the profession when compared with male prospective teachers, while they were found to have lower anxiety levels forthe profession. In addition, national team athlete prospective teachers were found to have higher level of anxiety. No significant difference was found between prospective teachers' life satisfaction levels and attitudes towards the profession in terms of their grade, branch and parents' educational status. No significant difference was found between the participants' ages and their life satisfaction and attitudelevels.Conclusion: National team athlete undergraduate students can be enocuraged to participate in trainings to decrease their levels of anixety since they have higher levels of anxiety for profession and thus they can be given the ability to cope with problems.Keywords: Prospective teachers of physical education; Life satisfaction; Attitude towards the profession of physical education teachingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmen adaylarının yaşam doyumları ve beden eğitimi öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları
dc.title.alternativeLife satisfaction levels of prospective physical education teachers and attitudes towards the profession of physical education teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-23
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.identifier.yokid10238379
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548975
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess