Show simple item record

dc.contributor.advisorDikmetaş Yardan, Elif
dc.contributor.authorYazicioğlu, Bahadir
dc.date.accessioned2021-05-08T10:58:19Z
dc.date.available2021-05-08T10:58:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-01-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677591
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma; kamu hastanelerinde hasta hakları birimlerinin kullanılma durumunun araştırılması, birime başvuru yapan hastaların veya yakınlarının profillerinin ortaya çıkarılması, başvuru konularının dağılımının belirlenmesi ve bu değerlendirmeler neticesinde düzenlenmesi gerekli olan konular hakkında çözüm fikirleri ortaya çıkarılması amacıyla planlanmıştır.Materyal ve Metot: Çalışma il kamu hastanesinde yapılmıştır. Hasta hakları birimine 2011 yılından itibaren 2018 yılı sonuna kadar yapılan başvuru kayıtlarının geriye dönük incelemesi yapılarak başvurulara ve başvuranlara ait özellikler incelenmiştir. Başvuranların, yaş, cinsiyet ve öğrenim durumu gibi demografik özellikleri incelenmiştir. Başvuruları incelerken ise, başvuru yapılmasına sebep olan birim ve başvuru yapılmasına sebep olan meslek grubu hakkında veriler incelenmiştir.Bulgular: Araştırma için 2998 başvuruya ait veriler toplanmıştır. Başvuranların cinsiyete göre ayrımı yapıldığında neredeyse eşit başvuru yapıldığı görülmektedir. En sık Lise mezunları başvuru yapmışlardır. En sık başvuru yapan yaş aralığı 31-35 yaş aralığıdır. En çok poliklinik hizmetleri ile ilgili başvuru yapılmıştır. Hakkında en sık başvuru yapılan meslek grubu sekreter, güvenlik ve temizlik işlerini kapsayan özel şirket çalışanları olmuştur. Sonuç: Hasta haklarının geçmişi dünyada son yüzyıla, Türkiye'de ise son 20 yıla dayanır. Yapılan başvurular incelendiğinde hasta haklarının hem sağlık hizmeti sunanlar, hem de hizmetten faydalananlar açısından tam olarak bilinmediği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Hasta hakları; Hasta güvenliği; Sağlık hizmeti
dc.description.abstractAim: This work; It was planned to investigate the use of patient rights unit in a public hospital, to reveal the profiles of the applicants, to determine the distribution of the application subjects, and to find solution ideas about the issues that should be arranged as a result of these evaluations.Material and Method: A retrospective review of the application records made to the patient rights unit from 2011 until the end of 2018 will be made and the characteristics of the applicants and the applicants were examined. The demographic characteristics of the applicants, such as age, gender and educational level, were noted. When examining the applications, the data about the unit leading to the application and the occupations that cause the application to be made were examined.Results: Data of 2998 applications were collected for the study. When the applicants were discriminated according to gender, almost equal application was made. The most common application was made by high school graduates. The most frequent age range is the age range of 31-35. Most reference was made to polyclinics. The most common complaint; for secretaries, security and cleaning staff.Conclusion: The history of patient rights dates back to the last century in the world and in the last 20 years in Turkey. It is considered that patient rights are not fully known for both health care providers and service beneficiaries.Keywords: Patient rights; Patient safety; Health servicesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİl kamu hastanesi hasta hakları birimine yapılan başvuruların değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the applications to the patient rights unit of provincial public hospital
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-12
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHealth management
dc.subject.ytmHospital patient relations
dc.subject.ytmPatient rights
dc.subject.ytmPatient safety
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmHealth services research
dc.subject.ytmHospitals-public
dc.subject.ytmState hospitals
dc.identifier.yokid10264513
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565606
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess