Show simple item record

dc.contributor.advisorYamak, Bade
dc.contributor.authorÇebi, Emine Huban
dc.date.accessioned2021-05-08T10:58:14Z
dc.date.available2021-05-08T10:58:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677571
dc.description.abstractAmaç: Orta öğretim kurumlarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ve okul öncesi öğretmenlerinin öfke düzeylerinin belirlenmesidir.Materyal ve Metot: Çalışmayı Samsun ilinde görev yapan okul öncesi öğretmenleri ve beden eğitimi öğretmenleri oluşturmaktadır. Verilerin toplandığı örneklem grubu ise; samsun ilinde faal olarak çalışan beden eğitimi öğretmeni ile okul öncesi öğretmeni 150 katılımcıdan oluşmaktadır. Katılımcılara araştırmacı tarafından hazırlanan 8 maddelik kişisel bilgi formu ve Sürekli Öfke-Öfke Tarz Ölçeği (SÖ-ÖTÖ) uygulanmıştır.Bulgular: Okul öncesi öğretmenlerinin medeni durumu ile öfke alt boyutlarının karşılaştırılmasına baktığımızda sürekli öfke, kontrol altına alınmış öfke arasında anlamlı farklılık bulunurken, iç öfke ve dışa vurulmuş öfke arasında anlamlı farklılık görülmemiştir. Beden eğitim öğretmenlerinin medeni durumu ile öfke alt boyutlarının karşılaştırılmasına baktığımızda tüm alt boyutlarda anlamlı farklılık hesaplanmamıştır. Meslek yılı ile öfke alt boyutlarının karşılaştırılmasına baktığımızda Okul öncesi öğretmenlerinde sürekli öfke ve kontrol altına alınmış öfke alt boyutunda anlamlı farklılık hesaplanırken, iç öfke ve dışa vurulmuş öfke arasında anlamlı farklılık görülmemiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinde ise sürekli öfke alt boyutunda anlamlı farklılık bulunurken, diğer alt boyutlarda anlamlı farklılık hesaplanmamıştır. Yaş ile öfke alt boyutlarının karşılaştırılmasına baktığımızda, Okul öncesi öğretmenlerinde tüm alt boyutlarda yaş ile anlamlı farklılık hesaplanmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinde yaş ile öfke alt boyutlarının karşılaştırılmasında iç öfke alt boyutunda anlamlı farklılık hesaplanırken (p<0,05), diğer alt boyutlarda anlamlı farklılık görülmemiştir.Sonuç: Cinsiyet faktörüne göre her iki branşta anlamlı farklılık bulunmamıştır. Okul öncesi öğretmenlerinde yaş ilerledikçe öfke ve alt boyutlarında artışlar görülmüştür. Beden eğitimi öğretmenlerinde ise değişiklik olmamış ve branşların öfke alt boyutları benzer özellik taşımaktadır.Anahtar Kelimeler: Öfke ve beden eğitimi, okul öncesi öğretmenliği ve öfke
dc.description.abstractAim: Determination of anger levels of physical education teachers and preschool teachers in secondary education.Material and Method: The universe of the study consisted of pre-school teachers working in Samsun and physical education teachers. In the sample group where the data were collected; The physical education and sports and pre-school teachers working in the province of samsun consist of 150 participants. The 8-item personal information form prepared by the researcher and Trait Anger-Anger Scale (SÖ-ÖTÖ) was applied.Results: When we look at the comparison of the marital status and anger subscales of pre-school teachers, there was a significant difference between trait anger and controlled anger, while there was no significant difference between internal anger and expressed anger. When we look at the comparison of marital status and anger sub-dimensions of physical education and sports teachers, no significant difference has been calculated in all sub-dimensions. When we look at the comparison of anger sub-dimensions and occupation time, there was no significant difference between pre-school teachers' trait anger and controlled anger sub-dimension, while there was no significant difference between internal anger and expressed anger. While there was a significant difference in trait anger subscale in physical education and sports teachers, no significant difference was calculated in other sub-dimensions. When we look at the comparison of age and anger subscales, a significant difference was calculated with age in all sub-dimensions of pre-school teachers. There was a significant difference (p<0,05) between the sub-dimensions of age and anger sub-dimensions in internal anger sub-dimensions of physical education and sports teachers, while there were no significant differences in other sub-dimensions.Conclusion: No significant difference was found between the two branches according to gender factor. Preschool teachers increased their anger and subscales as age progressed. There is no change in physical education and sports teachers and anger sub-dimensions of branches are similar.Keywords: Anger and physical education and sports; preschool teaching and angeren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOrta öğretim kurumlarında görev yapan beden eğitimi ve okul öncesi öğretmenlerinin öfke düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of anger levels of physical education teachers and preschool teachers in secondary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-01
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmAnger
dc.subject.ytmAnger control
dc.subject.ytmPreschool education
dc.identifier.yokid10267746
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid566697
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess