dc.contributor.advisor | Çankaya, Soner | |
dc.contributor.author | Çavuşoğlu, Gül | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:58:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:58:02Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677526 | |
dc.description.abstract | Amaç: Çalışmanın amacı BOSU egzersizlerinin işitme engelli çocukların denge becerisi üzerine etkisini ortaya koymaktır.Materyal ve Metot: Çalışma grubunu 7-12 yaş arası 40 işitme engelli öğrenci (20 çalışma, 20 kontrol grubu) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla statik denge ve dinamik denge ölçümleri için Prokin TecnoBody izokinetik denge ölçüm aleti kullanılmıştır. Denge becerisini geliştirmek amacıyla çalışma grubuyla 12 hafta boyunca, haftada 3 gün, 25 dakikalık BOSU egzersizleri gerçekleştirildi. Araştırmada elde edilen verilere öncelikle normallik ve varyansların homejenliği varsayımlarını kontrol etmek için Shapiro Wilk ve Levene Testleri uygulanmıştır (p>0,05). Çalışma ve kontrol grupları arasında incelenen özellikler açısından fark olup olmadığını belirlemek için Student t-test, çalışma ve kontrol grupları için ayrı ayrı ön test-son test denge ölçümleri arası farklılıklar ise paired sample t-test ile test edilmiştir.Bulgular: Çalışma grubu öntest-son test statik denge sonuçları açısından gözler kapalı Ortalama Ağırlık Merkezi Y (p=0,002), dominant ayak Ortalama İleri-Geri Hız (p=0,03), nondominant ayak Ortalama İleri-Geri Hız (p=0,04), Ortalama Sağa-Sola Hız (p=0,03), Kullanılan Alan (0,04) ve Kullanılan Çevre (0,01), dinamik denge ölçümleri açısından ise Stabilite göstergesi (p=0,001), Ortalama Takip Hatası (p=0,001), Gövdenin toplam standart sapması (p=0,01), Gövdenin ileri-geri standart sapması (p=0,003) ve Gövdenin ortaya-yana standart sapması (p=0,02) değerlerinde anlamlı farklılık vardır.Sonuç: Araştırmaya dahil edilen tüm katılımcıların, denge alıştırmaları öncesindeki statik ve dinamik denge becerileri ön-test değerleri birbirleri ile karşılaştırılmış ve puanların birbirine yakın olduğu tespit edilmiştir. Çalışma grubunda BOSU programı sonrası denge becerilerinde, anlamlı derecede farklılık bulunmuştur (p<0,01). Bu araştırma ile 12 hafta uygulanan BOSU egzersizlerinin, işitme engelli çocukların denge becerilerinin gelişiminde olumlu yönde etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: BOSU; denge; işitme engelli | |
dc.description.abstract | Aim: The aim of the study is to show the effect of bosu exercises on balance skills of hearing-impaired children. Material and Method: The study group consists of 40 hearing-impaired children (20 in study group, 20 in control group) between 7 and 12 years of age. Prokin TecnoBody isokinetic balance measuring instrument was used for static balance and dynamic balance measurements in the study to collect data. In order to improve balance skill, 25 minute-long BOSU exercises were performed with the study group 3 days a week for 12 weeks. Firstly, Shapiro Wilk and Levene Tests were applied on the data to control the assumptions of normality and homogeneity of variances (p>0,05). Student t-test was used to determine whether there was a difference between the study and control groups in terms of characteristics examined. Differences between pre-test and post-test balance measurements for the study and control groups were tested by paired sample t-test.Results: Significant differences were found in eyes closed Average C.o.p Y. (p=0,002), dominant foot AFBS (p=0,03), nondominant foot AFBS (p=0,04), AMLS (p=0,03), Ellips Area (0,04) and Perimeter (0,01) between the study group pre-test and post-test static balance results and in Stab. Indx. (p=0,001), ATE (p=0,001), Tru. Tot. Std. Dev. (p=0,01), Tru. B-F Std. Dev.(p=0,003) and Tru. M-L Std. Dev. (p=0,02) in terms of dynamic balance measurements. Conclusion: Static and dynamic balance skills pre-test values of all participants before balance exercises were compared with each other and the scores were found to be close to each other. Significant differences were found in balance skills after BOSU program in the study group (p<0,01). With the present study, it was concluded that BOSU exercises applied for 12 weeks had a positive effect on the development of balance skills of hearing-impaired children.Keywords: BOSU; balance; hearing-impaired | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | İşitme engelli çocuklarda BOSU egzersizlerinin denge üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of BOSU exercises on balance in hearing-impaired children | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-25 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Hearing | |
dc.subject.ytm | Hearing impaired children | |
dc.subject.ytm | Exercise therapy | |
dc.subject.ytm | Equilibrium | |
dc.subject.ytm | Postural balance | |
dc.identifier.yokid | 10305953 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 600053 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |