Tarihsel süreç içerisinde müzikte kullanılan perde ve aralıkların incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yener, Serhat | |
dc.contributor.author | Akkaya, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:57:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:57:20Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677470 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın kapsadığı problem cümlesinden hareketle, amacı, önemi, kapsadığı alan ve karşılaşılan tanımlar anlatılmıştır. Birinci bölümde; araştırmanın kapsadığı alan itibarıyla, Tarihsel süreçte yaygın olarak kullanılan ve de kabul gören ses dizilerini araştırmak ve incelemek; önceki ve sonraki dönemlerin karakteristik müzik yapılarını birbirine bağlayan köprü olarak düşünülebilir. Bu düşünceden hareketle, müzikte kullanılan ses dizilerinin gün ışığına çıkarılması, müzik türleri içerisinde nasıl kullanıldıklarını ortaya koymak ve de günümüzde kullanılan ses dizileri ile ne oranda benzer ve farklı kullanımlarının olduğundan bahsedilmiştir. İkinci bölümde: alan yazın taraması yapılarak, çalışma evreni olarak yazılı ve kayıtlı geçmişten günümüze yeryüzündeki bütün müziklerin ses sistemlerini birbiriyle ilişkilendirmeyi ve hepsini bir bütünün çeşitli basamakları olarak açıklamayı hedefleyen bu tez çalışmasının kuramsal çerçevesini, tarihsel süreçte batı ve İslam dünyasında yaygın olarak kullanılan ses dizileri, bu dizilerin birbirleriyle nasıl bir etkileşim içerisinde olduğu ve de bu ses dizilerini ortaya çıkaran filozof ve müzik bilim insanlarının yaptığı kuramsal çalışmalar oluşturacaktır. Literatür ve internet taraması yapılarak konu ile ilgili kitap, tez, makale, bildiri, dergi ve bilgi gibi bilimsel çalışmalara ulaşılmış, konu ile ilgili çalışmaların bulguları betimlemeye çalışılmıştır.Üçüncü bölümde; bulgular tespit edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın son bölümünde ise, elde edilen sonuçlara değinilmiş ve bu sonuçlara göre öneriler getirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda yöntem bakımından karşılaştırmalı ve ilişkisel tarama modelleri kullanılarak sistematik veri toplama ve analiz etmeye yönelik olarak yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | This research consists of three parts. The introduction section describes the problem, purpose, severity, area and definitions of the research scope.In the first chapter; research and study the widely used and accepted audio sequences in the historical process as the area covered by the study, can be considered as the bridge linking the characteristic music structures of the previous and subsequent periods. From this thought, the sound sequences used in music are brought to light, to reveal how they are used in the music genres and the audio sequences has been mentioned as to what extent they have similar and different uses.In the second chapter: in the field of writing, the working universe is written and recorded from the past to present the sound systems of all the music on earth to relate to each other. The theoretical framework of this thesis study aimed at associating all the music's sound systems with each other and explaining them as various digits of a whole. In the historical process, the voice sequences widely used in the western and islamic world, the theoretical work of the philosophers and music scientists who are interacting with each other and revealing these sequences of sound will create. In the literature andIn the third section; findings were determined and interpreted. In the last part of the research, the results were addressed and suggestions were introduced according to these results, browsing, scientific studies such as books, theses, articles, papers, magazines and informations on the subject were tried to describe the findings of the related studies.In accordance with this purpose, the method was conducted to collect and analyse systematic data using comparative and relational screening models. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Tarihsel süreç içerisinde müzikte kullanılan perde ve aralıkların incelenmesi | |
dc.title.alternative | Used in music in historical processinvestigation of curtain and intervals | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-21 | |
dc.contributor.department | Piyano Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Modes | |
dc.identifier.yokid | 10254336 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 579822 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |