Show simple item record

dc.contributor.advisorTomak, Ali
dc.contributor.authorAksu, Emirhan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:57:18Z
dc.date.available2021-05-08T10:57:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677465
dc.description.abstractArtırılmış gerçeklik bugün önde gelen eğlence teknolojilerinden biridir. Artırılmış gerçeklik için geliştirilen uygulamalar eğlence amacının dışında, öncelikle eğitim, sağlık, reklam, turizm, mühendislik ve diğer çeşitli alanlarda da kullanılmaktadır. Oluşturulan artırılmış gerçeklik uygulamalarının amaçlarına uygun ve verimli bir deneyim sağlayabilmeleri için kullanıcı ile uygulamalar arasında etkileşimi sağlayan kullanıcı arayüzlerinin önemi artmıştır. Amacına uygun ve etkili bir arayüz tasarımının oluşturulmasında, görüntüyü sağlayan teknolojik cihazların limitleri ve geliştirilebilirlikleri ile birlikte, bu araçların çevrede bulunan yüzeyler ve nesneler arasındaki etkileşimlerinin sonucu, kullanıcıyı motive eden ve doğru bir şekilde yönlendirerek, işlevsel ve eğlenceli bir deneyim sağlaması amaçlanmaktadır. Uygulama geliştiriciler ve tasarımcılar, psikoloji ve tasarım alanlarındaki bilgilerden faydalanarak deneyim sürecini oyunlaştırıcı öğeler ile birlikte kullanıcı merkezli bir arayüz oluşturmaya çalışmaktadırlar. Fakat, bu süreç içerisinde kullanılan tekniklerin çeşitliliği ve oluşturulan arayüz tasarımlarında bulunan öğelerin amacına uygunluğu henüz kullanıcılar tarafından kolayca tanınan, adapte edilebilen ve kabul gören bir standarta ulaşamamıştır. Bu çalışma ile birlikte var olan ve gelecekte karşımıza çıkabilecek teknolojik cihazlarda kullanılabilecek artırılmış gerçeklik uygulamaları için kullanıcı merkezli, motive edici ve verimli bir arayüz tasarımının oluşturulması için mevcut teknolojiler ve arayüzler üzerinde incelemeler yapılması. İncelemeler sonucunda, tasarım süreçlerinin geliştirilmesini sağlayabilecek bulgular ve yeni oyunlaştırıcı tekniklerin ortaya çıkarılması hedeflenmektedir.
dc.description.abstractAugmented reality is one of the prominent entertainment technologies today. Besides entertainment purposes, the applications that developed for augmented reality have been used primarily in the fields of education, health, advertising, tourism, engineering, and various other fields. The importance of user interfaces that enable interaction between the user and the applications has become more important for the augmented reality applications created to provide an efficient and appropriate experience for their purposes. It is aimed to provide a functional and entertaining experience by guiding the user in a correct and motivating way as a result of the interactions between the surfaces and objects in the environment, together with the limitations and enhancements of the technological devices providing the image, in designing a suitable and effective interface design. Developers and designers try to create a user-centered interface with gamifying elements of the experience process by utilizing knowledge in the fields of psychology and design. However, the variety of techniques used in this process and the appropriateness of the elements found in the interface designs to the intended purpose have not yet reached a standard that is easily recognized, adapted and accepted by users. With this study, the existing technologies and interfaces will be examined in order to create a user-centered, motivating and efficient interface design for augmented reality applications that can be used in existing and future technological devices. As a result of the investigations, it aims to reach findings and new gamifying techniques that can improve the design processes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıtr_TR
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleArtırılmış gerçeklik için oyunlaştırıcı kullanıcı arayüzü tasarımı
dc.title.alternativeThe design of gamifying user interface for augmented reality
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentGörsel İletişim Tasarımı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAugmented reality
dc.identifier.yokid10272414
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585113
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess