Tekirdağ yöresi ile Selanik yöresi makamsal klarnet icra özelliklerinin karşılaştırmalı analizi
dc.contributor.advisor | Yener, Serhat | |
dc.contributor.author | Yavuz, Alper | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:57:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:57:17Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677459 | |
dc.description.abstract | Geleneksel kültürümüzün en önemli sazlarından biri olan klarnet sazının karakteristik icrası önemli konular arasında yer almaktadır. Bu noktadan hareketle, geleneksel kültürümüzün ve bu kültür içerisinde yer alan klarnet sazının, doğru ve geleneğe uygun olarak icra edilmesi, gelecek kuşaklara doğru olarak aktarılması açısından büyük önem arz etmektedir. Organoloji disiplini kapsamında olan çalgılar; yapıları, icra teknikleri ve icra edildikleri ülke ve bölgelerine göre sınıflandırılmalıdır. Klarnet icra teknikleri bağlamında incelenirken, icra esnasında kullanılan makamsal icra ve nüans konusu, günümüze kadar üzerinde durulmamış olması, konumuz araştırma dinamiğine önemli bir ivme kazandırmaktadır. Bu araştırmanın birinci bölümünde, tezin kuramsal çerçevesi, klarnetin tarihsel süreci, klarnete ilişkin temel bilgiler, klarnet sistemleri, klarnet çeşitleri ve klarnetin teknik özelliklerine ilişkin kuramsal bilgilere yer verilmiştir. İkinci Bölümde, klarnette parmak pozisyonları, Türk müziğinde klarnet icra şekilleri ve klarnet çalımına ilişkin nüanslara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise, araştırmanın örneklemini teşkil eden Tekirdağ ve Selanik yörelerinde klarnette icra edilen ve random (rastlantısal) yöntemiyle seçilen ve her iki yörede de ortak icra edilen üç adet `Çalın davulları, , gelin uğurlama, sarı yılan ve İsimli eserlerin analizi ve yorumlarına yer verilmiştir. Bu araştırmada Tekirdağ ve Yunanistan'ın Selanik yöresinde kullanılan makamsal klarnet icrasında kullanılan nüanslar ve çalım teknikleri bağlamında incelenmiş, tespitler yapılarak, sınıflandırma ve metodoloji önerileri getirilmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Klarnet, Makamsal İcra, Tekirdağ yöresi, Selanik Yöresi, Geleneksel Kültür. | |
dc.description.abstract | The characteristic performance of clarinet instrument wich is one of the most significant instrument of ourtraditional culture is among importanrt issues.From this point of view, proper and traditional fitted performance of the clarinet instrument wich take spalce in ourtraditional culture, has importance in terms of correct transferance of it to posterity.With in the context of Organology Discipline, musical instruments must be categorized according to the irstructure, performance techniquesand the countriesand regions in which they are performed.When analysing the clarinet in the context of performance techniques, mode performance and nuance issues have not been dwelled on until today and this lendsimpetus to the Dynamics of of your study.Inthefirstsection of this study, the oretical information about the hypothetical frames of the thesis, historial process of the clarinet, basic information about the clarinet, types of the clarinet take place.In the second section, finger positions on the clarinet, clarinet performance types in Turkish music and nuances about playing the clarinet take place.In the thirt section, the analysis and interpretation of five songs '' Çalın Davulları, Rast Sirto, Gelin Uğurlama, Sarı Yılan and Galatama '' wich forms our study sample and Selanik regions by clarinet and chosen randomly and are being performed in both regions take place.KeyWords: Analysis, Turkish Folk Music,İnterpretation of songs | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Tekirdağ yöresi ile Selanik yöresi makamsal klarnet icra özelliklerinin karşılaştırmalı analizi | |
dc.title.alternative | Analysi̇s of the characteri̇sti̇cs of clarinet performance i̇n the regi̇ons of Teki̇rdag and Selani̇k, wi̇th regards modes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-07 | |
dc.contributor.department | Müzikte Yorumculuk Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.subject.ytm | Art music | |
dc.identifier.yokid | 10311742 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599853 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |