Show simple item record

dc.contributor.advisorEker, Metin
dc.contributor.authorİmamoğlu, Leyla
dc.date.accessioned2021-05-08T10:57:17Z
dc.date.available2021-05-08T10:57:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677458
dc.description.abstract`Sanat Yönetimi ve Ekonomisi ile İlgisinde Çağdaş Sanat Piyasasının Motivasyon Gücü` başlıklı bu çalışma, sanat ve kültür birlikteliğini oluşturan etmenleri, günümüzün kültürel ekonomi politikaları içerisinde bu birlikteliğin yönlendirdiği çağdaş sanat piyasasını yönetimsel boyutlarıyla nasıl değerlendirebileceğimizi tartışmak amacındadır. Bu doğrultuda, çağdaş sanatın yer aldığı düzlem üzerindeki doğal ve yapay süreçleri değerlendirerek, çağdaş sanat piyasasını şekillendiren manipülasyonları ve motivasyonları incelemek, çalışmanın asıl amacı olan çağdaş sanat piyasasına dair yenilikçi bir bakış açısı oluşturma hedefini gerçekleştirmiş olacaktır.Çalışma, Kültür Endüstrisi, Kapitalizm ve Neo-Liberalizm ile ideolojik ve kuramsal çerçevesini oluşturmuş Postmodernizm içinde adına `çağdaş` diye adlandırdığımız güncel sanat kapsamlarının yönelim sergilediği oluşumları açılımlayarak devam eder. Bu bağlamda kültürel ekonomiler ve piyasa ilişkilerinde sanat yönetimi, kültürel ekolojiler, sanatsal manipülasyonlar, sanatta meta, meşru ve meşhur sanatı kıyaslamaları incelenerek, bir vargı çerçevesi oluşturulmak istenmektedir. Bu çalışma betimsel nitelikte bir araştırma olup, kapsamlı bir şekilde yapılan literatür tarama yöntemiyle elde edilen teorik bilgi ve belgeler ışığında gerçekleştirilen bir inceleme çalışmasıdır. Araştırmada konunun içeriğinde yer alan ana temalar dahilinde, doğrudan ve dolaylı olarak konu kapsamıyla ilintili olan kitap, makale, tez vs. kaynakların kullanıldığı homojen ve heterojen karakterli bir yöntem kullanılmıştır.Anahtar Sözcükler: Çağdaş Sanat, Sanat Piyasası, Sanat Yönetimi, Sanat Ekonomisi, Kültür Endüstrisi, Meta, Manipülasyon, Motivasyon.
dc.description.abstractThis study, titled `The Motivation Power of Contemporary Art Market in Relation with The Management and Economy of Art` aims to discuss the factors that make up the unity of art and culture and how we can evaluate the contemporary art market directed by this unity in today's cultural economic policies with its administrative dimensions. In this respect, by evaluating the natural and artificial processes on the plane of contemporary art, the manipulations and motivations shaping the contemporary art market will be realized and the objective of this study will be to create an innovative perspective on the contemporary art market.The study continues by opening up the formations in which the contemporary art contexts, which we call `contemporary` within the Cultural Industry, Capitalism and Neo-Liberalism and within the postmodernism, which has formed its ideological and theoretical framework, are oriented. In this context, art management in cultural economies and market relations, cultural ecologies, artistic manipulations, meta in art, comparisons of legitimate and famous art, it is aimed to establish a framework of conclusions.This study is a descriptive study and it is a study conducted in the light of theoretical knowledge and documents obtained by comprehensive literature search method. Within the scope of the main themes in the content of the research, books, articles, theses, etc. are directly and indirectly related to the scope of the subject a homogeneous and heterogeneous method was used.Key Words: Contemporary Art, Art Market, Art Management, Art Economy, Culture Industry, Meta, Manipulation, Motivation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSanat yönetimi ve ekonomisi ile ilgisinde çağdaş sanat piyasasının motivasyon gücü
dc.title.alternativeThe motivation power of contemporary art market in relation with the management and economy of art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-12
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid10301507
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid592702
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess