Giresun ili optimal liman kapasitesi
dc.contributor.advisor | Alpaslan, Faruk | |
dc.contributor.author | Kuru, Celal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:56:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:56:12Z | |
dc.date.submitted | 1991 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/677301 | |
dc.description.abstract | Ill ÖZET Bu çalışmamızda esas amacımız Giresun ili optimal liman kapasitesinin bulunmasıdır. Ancak; çalışmanın yapılabilmesi için Literatürde bekleme hattı adı verilen modelin ilmi bir seviyede incelenmesine ihtiyaç duyulmuştur. Sistemin kuyruk teorisi çerçevesinde incelenmesinin sebebi, karar değişkenlerini belirlemek; böylece sistemde oluşan birikimleri önlemek ve toplam maliyeti en az düzeye indirebilecek sistem kapasitesinin bulunmasını sağlamaktır. Araştırmanın birinci bölümünde bekleme hattı modelinin tanımı, yapısı ve maliyet unsurları incelenmiştir. İkinci bölümde bekleme hattı problemlerinin yapısına uygun düşen poisson ve üstel dağılımlardan söz edilmiştir. Üçüncü bolümde bekleme hattı sistemlerinin matematiksel yapısı açıklanmıştır. Dördüncü bölümde Giresun limanının coğrafi ve personel durumu ile Giresun ili optimal liman kapasitesi tesbit edilmiştir. Çalışmanın sonuçları kuyruk modelleri ile elde edilmiştir. Araştırına; sonuç Dölümü ile tamamlanmıştır. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT ihe goal of the working; The city of Giresun optimize harbour capacity is developed, But because of the working can be made, in the literature I's callea `waiting line` model must be examined a scientific level. The goal of determine the variablities of stability which is necessary in order to prevent the accumulation in the system, and thus to find the capacity of the system, which will be able to minumum the total cost. In the first section of this research, the definition of waiting line theory its structure and the elements of the cost are examined. In the second section, poisson and exponential distributions which appropriate for the structure of waiting line problems. In the third section, the mathematical structure of the waiting line systems are explained. In the fourth section, the city optimize harbour capacity, harbour of Giresun geographical and personal position is investigated. The results of the working is obtained by queuing models. The research is complated by the result section. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İstatistik | tr_TR |
dc.subject | Statistics | en_US |
dc.title | Giresun ili optimal liman kapasitesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Giresun | |
dc.subject.ytm | Ports | |
dc.subject.ytm | Queue models | |
dc.subject.ytm | Operations research | |
dc.identifier.yokid | 17910 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 17910 | |
dc.description.pages | 54 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |