Çocukların el çizimi şekillerinin tanınması ve çizim başarılarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Kılıç, Erdal | |
dc.contributor.author | Kural, Oğuz Emre | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:47:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:47:05Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-01-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674831 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, çocukların temel geometrik şekiller üzerinde çizim çalışmaları yapabilecekleri destekleyici bir mobil uygulama geliştirilmiştir. Uygulama üzerinde çocuklar için çizim ortamı yaratılarak, yaptıkları çizimlere destekleyici geri bildirimler verilmesi sağlanmıştır. Tez çalışması için hedef kitle olarak 6-8 yaş grubu çocuklar seçilerek, düz çizgi, üçgen, dikdörtgen, çember ve elips şekillerinden oluşan 5 sınıflı bir veri seti oluşturulmuştur. Veri setinin oluşturulmasında, 6 yaşında 3 kişi, 7 yaşında 5 kişi ve 8 yaşında 1 kişi olmak üzere toplam 9 çocuk ve 5 yetişkinden çizim verileri alınmıştır. Çocuklardan alınan verilerde 4 farklı arka plan kullanılarak farklı referans noktaları üzerinde yaptıkları çizimler incelenmiştir. Ayrıca yetişkinlerin ve çocukların çizim hızı, çizim boyutu gibi çizim verilerine dair kıyaslamalar yapılmıştır. 790 el çizimi şekilden oluşan veri seti üzerindeki sınıflandırma işlemleri destek vektör makinesi ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sınıflandırma sonucuna göre şekle ait düzgünleştirilmiş bir model oluşturularak Hausdorff mesafe ölçütleri ile çizim yaklaşıklığı ölçülmüştür. Yaklaşıklık ölçüm sonucuna göre çocuklar için geri bildirim mesajları oluşturularak eğitim süreçlerinin desteklenmesi hedeflenmiştir. Çalışma sonucunda çocuklar için temel geometrik şekiller üzerinde çizim çalışmaları yapabilecekleri interaktif bir mobil öğrenme ortamı oluşturulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study, a supporting mobile application in which the children can do drawing studies on basic geometric shapes is developed. Some feedback is provided to support the drawing of the children by creating a drawing platform in application. 5-class dataset consisting of straight line, triangle, rectangle, circle and ellipse shapes was created by choosing 6-8 years old children as target group for the thesis study. In creation of the dataset, the drawing datum were taken from 9 children (3 children in 6 years old, 5 children in 7 years old, 1 child in 8 years old) and 5 adults. The drawings on different reference points were examined by using 4 different background in the datum taken from children. The adults and children's drawing datum like drawing speed and size were compared. The comparison process on the dataset consisting of 790 hand-drawn shapes was implemented by support vector machine (SVM). According to the obtained classification result, a smoothed model of the shape was created and the drawing approximation was measured by using Hausdorff distance criteria. Based on the approximate measurement result, it is aimed to support the training processes by generating feedback messages for children. As a result of the study, an interactive mobile learning platform was created to do drawing studies on basic geometric shapes for children. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Çocukların el çizimi şekillerinin tanınması ve çizim başarılarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Recognition of children's hand drawing shapes and evaluation of drawing achievements | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-25 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10136718 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 457895 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı |