Ticaret meslek liselerinde gerçekleştiren TKY uygulamalarının öğrencilerin matematik ders başarısı ve derse ilişkin tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Peker, Huriye Sevinç | |
dc.contributor.author | Yendi, Kubilay | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:33:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:33:06Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673455 | |
dc.description.abstract | Bilgi toplumu olma yolunda hızla ilerlerken eğitimde kaliteyi yakalamanın ve arttırmanın da önemi son derece artmaktadır. Hızla değişen çağımızda, bu gelişmeye ayak uydurabilen, teknolojik gelişmeleri takip eden, teknolojiyi kullanan, bilgiye ulaşma yollarını bilen, takım çalışmasına ve sürekli gelişmeye yatkın bireyler yetiştirmenin önemi son derece artmaktadır. Toplam Kalite Yönetimi(TKY) anlayışının eğitim kurumlarında benimsenmesi, istenilen niteliklerde bireyler yetiştirmede doğru atılmış adımların başında gelmektedir. Böyle bir adım atma anlamına gelebilecek bu çalışmanın amacı, sınıf ortamında TKY prensiplerine göre öğretim yapmanın öğrencilerin akademik başarılarına ve matematik dersine karşı tutumlarına olan etkisini incelemektir. Bu amaca ulaşabilmek için, öncelikle geniş bir tarama çalışması yapıldı.Birinci bölümde, alan yazınında yapılan tarama sonucunda erişilen kuramsal bilgiler yanında araştırmanın problemi, amacı ve önemine yer verildi.İkinci bölümde ise, araştırmanın yöntemi ayrıntılı bir şekilde anlatıldı. Öncelikle öğrencilerin matematik dersine karşı tutumlarını belirlemek için bir tutum ölçeği ön-testi uygulanarak, durum değerlendirmesi yapıldı. Aynı zamanda hem geleneksel öğretimin yapılacağı kontrol grubunun, hem de TKY prensiplerine göre öğretimin yapılacağı deney grubunun birinci döneme ait akademik başarılarını incelenerek arada anlamlı fark olmadığı görüldü. Bir yarıyıl boyunca deney grubunda TKY prensiplerine göre öğretim yapıldı, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle öğretim yapıldı. Uygulama sonucunda her iki gruba tekrar tutum ölçeği son-testi uygulanarak arada anlamlı bir farkın oluşup- oluşmadığına bakıldı. Ayrıca uygulamadan sonra öğrencilerin akademik başarıları da değerlendirilmeye alındı.Üçüncü bölümde ise bulgulara yer verildi. Yaptığımız uygulama sonunda matematik derslerinde TKY prensiplerine göre öğretim yapmanın, öğrencilerin akademik başarılarını etkilemediği, fakat derse karşı tutumlarında olumlu değişmeler meydana getirdiği bulgusuna erişildi.Anahtar Kelimeler: :Matematik Eğitimi, Toplam Kalite Yönetimi, Matematik Dersine Yaklaşımı, Matematik Başarısı | |
dc.description.abstract | Capture moves rapidly towards becoming an information society and increasing the quality of education are increasing in importance. This era of rapidly changing, keep up with this development, technological developments following the use of technology, know how to obtain information, training individuals who are predisposed to develop team work and continuous increasing in importance. Total Quality Management (TQM) concept of the adoption of educational institutions, is one of the steps toward educating individuals desired qualifications. The aim of this study was to take such a step could mean, according to the principles of TQM in the classroom to make teaching mathematics to students' academic success and to examine the effect of attitudes. To achieve this purpose, an extensive screening study was performed first.In the first part, theoretical knowledge is accessed as a result of the screening area next to the literature, the research problem, the purpose and importance was given.In the second part of the research method is described in detail. First, the students' attitudes towards mathematics pre-test was applied to determine the attitude scale, the situation was evaluated. Be held at the same time the traditional teaching of the control group, as well as education on the principles of TQM done the first period of the experimental group showed no statistically significant difference between examining academic achievement. According to the principles of TQM in the experimental group was teaching for a semester in the control group was the traditional method of teaching. Attitude scale as a result of application of post-test in both groups re-occurring-not develop a significant difference in the way views. After the implementation of the students' academic achievements were also evaluated.In the third section was included in the findings. At the end of our practice of doing mathematics instruction in the principles of TQM, affect students' academic achievement, but it caused no evidence of positive changes in their attitudes toward the course has been reached.Key words: Mathematics Education, Total Quality Management, Mathematics Course Approach, Mathematics Achievement | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Ticaret meslek liselerinde gerçekleştiren TKY uygulamalarının öğrencilerin matematik ders başarısı ve derse ilişkin tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | Commercial success and vocational high schools that carries TQM practices course of course the effect of the students of mathematics | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10004417 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 376648 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |