MEB`e bağlı ortaöğretim kurumlarında TKY ve stratejik liderlik : İzmir ili Menderes ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Peker, Huriye Sevinç | |
dc.contributor.author | Onaç, Ümit | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:33:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:33:04Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673448 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, okullarda uygulanan Toplam Kalite Yönetimi ve stratejik liderlik uygulamalarına ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi, TKY ile Stratejik liderlik arasındaki ilişkilerin ortaya konması ve bu yönde uygulayıcılara önerler getirmektir.Araştırma 2012-2013 öğretim yılında İzmir ili Menderes ilçesinde yer alan 5 ortaöğretim kurumunda görev yapan öğretmenlere uygulanmıştır (118 kişi ). Araştırma verilerinin toplanması için Eğitimde Toplam Kalite ve Okul Müdürlerinin Stratejik Liderlik Uygulamaları isimli iki anket kullanılmıştır. Araştırmadaki verilerin analizinde Frekans Dağılımları, Basit Korelasyon işlem, Tek Yönlü Varyans Analizi ve t testi uygulamalarıyla gerçekleştirilmiştir. Toplanan verilere bağlı olarak Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Okullarda Stratejik Liderlik Uygulamaları arasında ilişkinin bulunup bulunmadığının belirlenmesinde Pearson Korelasyon Çarpımı tekniği kullanılmıştır.Okullarda Toplam Kalite uygulamalarında ve geliştirilmesinde okul müdürlerinin liderlik özelliklerinin oldukça etkili olduğu görülmüştür. Okul müdürlerinin TKY uygulamaları açısından, öğretmenlerin de kişisel gelişim yönünden yetersiz olduğu saptanmıştır.Eğitimde Toplam Kalite Yönetiminin yerleşmesi okul müdürlerinin tutum ve davranışlarına bağlıdır. Okul müdürlerinin strateji belirleme noktasında başarılı ve geliştirilebilir düzeyde olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research, and strategic leadership in schools on the implementation of Total Quality Management in determining the views of teachers and administrators, to reveal the relationship between TQM and strategic leadership and direction to bring practitioners, the resolution states.Research in the academic year 2012-2013 in the district of İzmir Menderes applied to the teachers in five secondary schools (118 persons). Total Quality Education for the collection of research data and Strategic Leadership Practices of School Principals named in the two surveys were used. Frequency Distribution analysis of the survey data, a simple correlation process, One-Way ANOVA and t-test was carried out applications. Depending on the data collected in Total Quality Management in Education and Schools Strategic Leadership Practices in determining whether there is a relationship between multiplication technique is used Pearson's correlation.Applications and the development of total quality leadership in schools, school principals were found to be highly effective features. TQM practices in terms of school principals, teachers were found to be inadequate in terms of personal development.Total Quality Management in Education settlement depends on the attitudes and behaviors of school principals. Identifying strategies can be developed at the level of school principals were found to be successful and. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | MEB`e bağlı ortaöğretim kurumlarında TKY ve stratejik liderlik : İzmir ili Menderes ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | TQM and strategic leadership in high schools of the MEB: District of İzmir Menderes sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10004587 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 347984 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |