Show simple item record

dc.contributor.advisorHamedoğlu, Mehmet Ali
dc.contributor.authorAtay, Selim
dc.date.accessioned2021-05-08T10:33:03Z
dc.date.available2021-05-08T10:33:03Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673443
dc.description.abstractBu araştırmada Sakarya ilinde resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler ve yöneticiler ile bu okullarda okuyan öğrenci ve velilerinin disiplineilişkin algıları incelenmiştir. Araştırma Sakarya ilinde, resmi ortaöğretim kurumlarındagörev yapan yönetici ve öğretmenlerle, ayrıca bu okullarda okuyan öğrenciler ve buöğrencilerin velileriyle sınırlandırılmıştır. Araştırma okullardaki disiplinsizliklerinnedenlerini ortaya koyma açısından önemlidir. Araştırma grubunu 525 denekoluşturmuştur. Denekler; 150 öğrenci, 150 veli, 125 öğretmen ve 100 yöneticidenoluşmuştur. Araştırmadan elde edilen veriler, ilk önce elektronik ortama aktarılmış,daha sonra spss programında, ortalamaları, standart sapmaları, bağıl değişim katsayılarıhesaplanmış, tek örneklem t-testi ve tek yönlü analizlerle değişkenler arasındakiilişkilerin anlamlılıkları tespit edilmiştir. Analizlerde ortaya çıkan farklar, cinsiyet,mezun olunan fakülte, öğrenim durumu, statü (öğrenci, veli, öğretmen ve yönetici), yaşve çalışma yılına göre ele alınıp incelenmiş ve yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler : Disiplin, Algı, Disiplin Algısı
dc.description.abstractIn this research, the perceptions of discipline of the administrators and teachersworking at secondary state schools connected to the Ministry of Education and parentsand students studying there have been examined. The research has been carried out inSakarya with the teachers working at secondary state schools connected to the Ministryof Education and with the parents and students studying there. The research isimportant for revealing the causes of the indiscipline at schools. The research grupconsists of 525 subjects. The subjects consist of 150 students, 125 teachers, 100administrators. The results taken out of the research at first have been transferred to theelectronic platform, then on the SPSS, the averages, standard deviations, the dependentcoefficient variations have been checked out and the relationship between the onesample t-test, one way analysis and variations have been detected. The differences thatrevealed in the research have been analized and interpreted according to the gender,faculty of graduation, educational background, status (student, parent, teacher,administrator), age and the year of working.Key Words : Discipline, perception, discipline perceptionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMilli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler ile bu okullarda okuyan öğrenci ve velilerinin disipline ilişkin algıları : Sakarya örneği
dc.title.alternativeThe perceptions of discipline of the administrators, teachers working; parents and students studying at secondary state schools connected to The Ministry of education: Sample of Sakarya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10019275
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid347981
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess