Ortaöğretim okullarında motivasyon araçları hakkında öğretmen görüşleri ve doyum düzeyleri üzerine bir alan araştırması
dc.contributor.advisor | Ünal, Halit Targan | |
dc.contributor.author | Elibol, Samet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:33:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:33:00Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673431 | |
dc.description.abstract | Araştırmamızda öğretmenlerin motivasyon araçları hakkındaki fikirlerinin; cinsiyet, medeni hal, eğitim düzeyi, gelir durumu gibi demografik etkenlere göre gösterdiği değişiklikler incelenmiştir. Araştırmanın ortaya koyduğu analiz sonuçlarının okul yöneticilerine, öğretmenlerin motivasyonunu arttırmada katkı sağlayacağı umulmaktadır. Veri toplamada, Tekirdağ ili merkez ilçesinde, sekiz ortaöğretim kurumunda, 224 öğretmene uygulanan anket kullanılmıştır. Veri analizinde Mann Whitney-U testi, Kruskal Wallis-H testi, aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır.Analiz sonucunda erkek öğretmenlerin, kadın öğretmenlere nazaran motivasyon araçları hakkındaki görüşleri daha olumlu bulunmuştur. Ek geliri olan öğretmenlerin, diğer öğretmenlere göre çalıştıkları kurumlardan duydukları memnuniyet daha fazladır. Bununla birlikte ev sahibi olan öğretmenlerin, motivasyon araçları hakkındaki görüşleri de daha olumludur. | |
dc.description.abstract | In this survey, we studied how teachers' opinions about motivation tools change according to demographics such as gender, marital status, education level etc. We hope that the analyze results will help school managers increase teachers' motivation. To collect data, a poll is taken in Tekirdağ with 224 teachers working in eight highschools. To analyze the acquired data, Mann Whitney-U test, Kruskal Wallis-H test with artihmatic average and standard deviation are used.Analyze results show that male teachers have more positive opinions about motivation tools than male teachers. Also teachers who have extra income are more satisfied about their organizations. Furthermore home-owner teachers' opinions are more positive about motivational tools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim okullarında motivasyon araçları hakkında öğretmen görüşleri ve doyum düzeyleri üzerine bir alan araştırması | |
dc.title.alternative | In secondary schools, teachers' opinions about the tools of motivation and satisfaction levels and a field of research | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10022812 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 376612 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |