Üstün zekalı ve yetenekli bireylere yönelik eğitim modelleri ve öğretimsel uygulamaları
dc.contributor.advisor | Deneri, Yasemin | |
dc.contributor.author | Duman, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:32:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:32:59Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673425 | |
dc.description.abstract | Dünya'da üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin eğitimi, günümüz ABD, Rusya, Avrpa, Arap ülkelerinde ve Türkiye'de üstün yetenekli öğrencilere yönelik değişen felsefeler ve hedefler ile zihinsel öğrenme etkinliklerini geliştirme konusunda bilgiler, eğitime müdahale konusunda ışık tutacaktır. Türkiye'de şu anda tüm okullarda üstün yetenekli öğrencilere yönelik çalışmalar başlatılmıştır. Aslında Osmanlı Devleti'nde Saray Okulu, Enderun; üstün yeteneklilere eğitim sunan tarihteki en eski kurumlardan biridir. Bu araştırmamın amacı ;özellikle mesleğini seven değerli öğretmen arkadaşlarıma Üstün Yetenekli Öğrencilerle karşılaştıklarında uygulayacakları eğitim modelleri ve destekleyici öğretimsel müdahaleler hakkında bilgi sunmak, yaşayacakları öğretim sorunlarını daha zevkli hale getirerek onları motive edecek zevk alacakları bir sınıf ortamı hazırlamaktır. Araştırma, sürecinde bu modellerin uygulandığı ayrıca öğretimsel müdahalelerin yoğun bir şekilde gerçekleştirildiği, ayrıca dokuz yıldır görev yaptığım İ.Ü. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi ile birlikte üstün yetenekli öğrencilerle proje yürüten ve bu konuda ilk ve tek devlet okulu olan Beyazıt Ford-Otosan İlkokulu'nda görev yapmam üstün yetenekli öğrencileri yakından izleme fırsatı sunmuştur. Burada uygulanan eğitim modelleri, yoğun bir şekilde derslere entegre edilmiş öğretimsel müdahelelerin, kullanılmasının üstün yetenekli öğrencilerde nasıl bir etki ortaya koyacağı; yaratıcılığın, düşünme becerilerinin, sosyal ve duygusal becerilerini de tetikleyici bir sonuç ortaya çıkaracağı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Üstün Zekâ, Üstün Yetenek, Eğitim Modelleri | |
dc.description.abstract | Gifted individuals education;changing philosophy and the goals towards talented students in the USA, Russia, Europe, Arabic countries and Turkey; information about the development of mental learning acitivities will lighten educational interferences. In Turkey , studies have been started for talented students in all schools. Actually in Ottoman Empire , Palace School, Enderun is one of the oldest schools that educate talented studentsThe goal of my research is to give information about education models and supporting educational interferences that can be practised for talented students. I also want to prepare an enjoyable classroom atmosphere for my colleaques by reducing their educational problems they can encounter and by motivating them. I have been working in Beyazıt Ford- Otosan Primary School for nine years. Our School is the first and only state school in which projects are hold with talented students in collaboration with Hasan Ali Yücel Education Faculty. I have the chance to observe these students closely. These education models show how educational interferences that are entegrated into lessons effect talented students. It is seen that creativeness, thinking skills and social-emotional skills have positive effects. This study contains the effects of educational interferences like grouping, acceleration, differentiation and creativeness.It is observed that students who have mentors are more successful than students who do not have mentors.Keywords: Gifted, talented, educational models | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üstün zekalı ve yetenekli bireylere yönelik eğitim modelleri ve öğretimsel uygulamaları | |
dc.title.alternative | Gifted and talented individuals, educational models and instructional practices | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10022478 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 351830 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı |