Show simple item record

dc.contributor.advisorUral, Ayhan
dc.contributor.authorErgen, Ülkü
dc.date.accessioned2021-05-08T10:32:53Z
dc.date.available2021-05-08T10:32:53Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673403
dc.description.abstractBir ülkenin gelişen çağa uyum sağlayarak kalkınabilmesi ve ilerleyebilmesi için nitelikli insangücüne ihtiyaç vardır. Nitelikli insangücü ise nitelikli eğitim sonucunda gerçekleşebilir. Eğitimin ilk basamağını okul öncesi eğitim oluşturmaktadır. İnsanın bilişsel, fiziksel, sosyal, duygusal ve dil gelişimini sağlıklı bir şekilde tamamlaması açısından okul öncesi eğitimin önemi büyüktür. Çocukların bu eğitim ortamında gelişiminden sorumlu olan en yetkili kişi okul yöneticisidir. Yönetici eğitim kurumuna etki eden iç ve dış faktörler arasında etkili bir şekilde iletişim kurma, iyi bir çalışma ve eğitim ortamı sağlama özelliklerini taşımalıdır. Araştırmanın temel amacı, bazı değişkenlere göre (eğitim düzeyi, hizmet süresi, görev yapmakta oldukları okuldaki hizmet süresi, cinsiyeti, yaşı, yöneticilik yapma durumu) okul öncesi öğretmenlerinin temel eğitim kurumu yöneticilerinin yönetsel süreç becerilerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Temel eğitim kurumları yöneticilerinin yönetsel süreç becerilerine ilişkin okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada veri toplama aracı olarak, Kaya (2000) tarafından `ilköğretim okullarında görev yapan eğitim yöneticilerinin yönetim süreçlerinde gösterdikleri yönetsel işlevlerin değerlendirilmesi` amacıyla geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü İstatistik Birimi (2013) tarafından belirlenen ve Trabzon İli sınırları içinde bulunan resmi temel eğitim kurumlarında görev yapan 361 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre okul öncesi öğretmenleri okul yöneticilerinin yönetsel süreç becerilerine ilişkin olumlu görüş bildirmişlerdir. Öğretmen görüşleri ile `cinsiyet`, `yaş`, `çalıştığı kurumda çalışma süresi` ve `yöneticilik yapma` değişkenleri arasında anlamlı fark bir fark bulunmazken, `eğitim durumu` ve `meslekteki kıdem` değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur,
dc.description.abstractA country needs qualified work forces in order to develop and adjust itself to the developing time. Qualified work forces can come true with qualified education. First step of the education is pre-school education. Pre-school education is very important for a person in order to complete the cognitive, physical, social, emotional and language development healthfully. School manager is the most authoritative person who is responsible for the development of the children in this educational environment. School manager must have the qualifications of communicating well with the internal and external factors that affect the education institutions, supplying a good work and education environment. The main aim of this study is to find out if there are any differences among the thoughts of pre-school teachers about the managing abilities of primary education institution managers considering level of education, period of service, period of service in their current school, sex, age, and managing situation. In the study, descriptive survey model was used. In this study, which aims to find out the thoughts of kindergarten teachers about the managing abilities of primary education institution managers, the survey developed by Kaya (2000) `in order to evaluate managing abilities of primary education institution managers who work in primary schools` was used to gather data. The target population of the study consists of 361 pre-school teachers who were identified by Trabzon Provincial Directorate for National Education Statistical Unit (2013) and works in all kindergartens in Trabzon provincial borders. According to the survey results, pre-school teachers have positive thoughts about managing abilities of primary education institution managers. While there are no differences between variants `sex, age, period of service in their current school and managing situation`, there are some meaningful differences between variants `level of education and period of service.`en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTemel eğitim kurumları yöneticilerinin yönetsel süreç becerilerine ilişkin okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri
dc.title.alternativeThe thoughts of pre-school teachers about the managing abilities of primary education institution managers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmBasic education
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmManagement processes
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid10042786
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366730
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess