Show simple item record

dc.contributor.advisorTuna, Abdulkadir
dc.contributor.authorTokat, Ayşe
dc.date.accessioned2021-05-08T10:32:51Z
dc.date.available2021-05-08T10:32:51Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673394
dc.description.abstractKüreselleşme, günümüz dünyasının çevresini teknolojik ağlarla gün be gün saran bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. İnsanoğlu için dün tehlikeli olan unsurlar bugün değişen kimlik ve şekilleriyle farklı alanlarda tehdit oluşturmaya devam etmektedir. Toplumların varlıklarını koruyabilmelerinin yolu her ne kadar da kendi ulus benliklerini korumaktan geçse de dünyanın bir ucundan diğer ucuna uzanan ağlar iletişimi ve yakınlaşmayı kaçınılmaz bir biçimde hızlandırmaktadır.Bu noktada karşımıza hem tehdit hem de fırsat olarak sunulan `küreselleşme` özellikle ekonomik olarak bazı tarafların daha güçlü olmalarını sağlamaktadır. Pazarlamanın bugününde küreselleşmeyi başarmış şirketlerin birçoğunun sermayesinin ulus devletlerle yarışır konuma gelmesi, bu kuruluşlara yardımcı olan diğer unsurların önemini ortaya koymaktadır.Pazarlamanın 4 P'si olarak adlandırılan ve pazarlama karması içerisinde 'tutundurma faaliyetleri' başlığı altında ele alınan 'reklamlar' kuşkusuz farklı uluslara aynı zamanda hizmet götüren firmaların markalaşma noktasında en önemli stratejik silahı olarak karşımıza çıkar. Bu noktada gerek pazarlama stratejileri gerek ise markalaşma yolunda izlediği yol Coca-Cola'nın karşımıza önemli bir örnek olarak çıkmasını sağlar.
dc.description.abstractGlobalization is a phenomenon surrounding the world with technological networks from day by day. The factors that were threats for humanity in the past still threaten humanity in different forms and identities within different areas. Even if the maintenance of society's entity goes with the maintenance of its own national characteristic, networks that across the world accelerate the connection and convergence inevitably.In that sense, the term `globalization` offered both as a threat and an opportunity makes some groups more powerful especially in economy. In today's marketing, most companies that are succeed at globalization are able to compete against nation states in terms of capital and it asserts the importance of any other factors that help these companies. Advertisements which are named as 4P and are discussed under the title of promotion in marketing are the most important strategical arms of companies that serve different nations at the same time. In this sense, the way that coca cola follows for both marketing strategies and branding makes it an important example to be considered.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüresel pazarlamada markalaşma ve reklam stratejileri örneği olarak Coca-Cola
dc.title.alternativeCoca Cola as an example of branding and advertisement strategies in global marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmAdvertisement strategies
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmCoca Cola
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.identifier.yokid10058692
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376631
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess