Yöneticilerin Milli Eğitim Bakanlığı stratejik planlama uygulamalarına yönelik değerlendirmeleri (Tekirdağ ili örneği)
dc.contributor.advisor | Özdil, Kenan | |
dc.contributor.author | Bulut, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:32:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:32:44Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673364 | |
dc.description.abstract | Stratejisi olmayan bir örgüt, önünü göremeyen ve yönü olmayan örgüttür. Günlük rutin çalışmalar, uygun ve ahenkli bir hedef oluşturamaz. Bu bağlamda söylenen şu söz stratejinin önemini vurgulamaktadır; `strateji stratejik harekete rehberlik edecek planları, manevraları, modelleri, pozisyonları ve perspektifleri geliştirerek, bir örgüt için bir odak noktası, uyum ve ahenk ile amaç yaratmak için kullanılır` (Nut ve Backoff 1992:55).Tarama modeli ile yapılan bu çalışmanın iki temel amacı vardır. Birincisi, yöneticilerin okullarda stratejik planlamaya ilişkin algılarını ve okullardaki mevcut stratejik planlama uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. İkinci amacı, yöneticilerin okullarda stratejik planlamaya ilişkin algıları/inançları ile okullardaki mevcut stratejik planlama uygulamaları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Tekirdağ ilindeki merkez okullarında görev yapan toplam 65 okul/kurum yönetici üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın verileri, Doç. Dr. Hasan B. MEMDUHOĞLU tarafından geliştirilen; `Okullarda Stratejik Planlama Algısı` ve `Okullarda Stratejik Planlama Uygulamalarını Değerlendirme` ölçekleri kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada, yöneticilerin stratejik planlama konusunda olumlu bir algıya sahip oldukları, buna karşın mevcut stratejik planlama uygulamalarının amacına uygun olarak yürütülmediğini düşündükleri; ayrıca yöneticilerin stratejik planlama algıları ile okullardaki mevcut stratejik planlama uygulamalarına ilişkin görüşleri arasında zayıf bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Strategy of an organization is not, and can not see the way the aspect of organization. Daily routine work, create a destination suitable and harmonious. In this context, the strategy emphasizes the importance of the following is said: ` The strategy that will guide the strategic action plans, maneuvers, models, positions and perspectives, developing a focal point for an organization, complianc, and is used to create harmony with the purpose ` (Nut and Backoff 1992:55). There are two main objectives of this study with the scan model. First, the perceptions of administrators in schools, and schools of strategic planning is to determine their views on the implementation of the current strategic planning. The second objective, the manager of strategic planning for schools perceptions/beliefs and practices in schools determine the relationship between the current strategic planning. In the 2012-2013 academic research center in Tekirdağ province who work in schools, a total of 65 schools/institutions was conducted on the manager. The data, Assoc. Dr. Hasan B. Developed by MEMDUHOGLU, ` Perception of Strategic Planning in Schools ` and ` Strategic Planning Practices Assessment in Schools ` were obtained by using scales. In the study, they have positive perception of the strategic planning, strategic planning, whereas the current practices being carried for the purpose of considering, and also with the school administrators; perceptions of strategic planning on the implementation of the currentstrategic planning has been concluded that a weak correlation between the views. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yöneticilerin Milli Eğitim Bakanlığı stratejik planlama uygulamalarına yönelik değerlendirmeleri (Tekirdağ ili örneği) | |
dc.title.alternative | Ministry of education of managers for evaluation of strategic planning applications (An example of Tekirdağ province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Strategic planning | |
dc.subject.ytm | Ministry of National Education | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.identifier.yokid | 10032333 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 360442 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı |