Yönetimde insan ilişkilerinin eğitime etkisi
dc.contributor.advisor | Ünal, Halit Targan | |
dc.contributor.author | Durmuş, Nilüfer | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:32:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:32:43Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673362 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı; yönetimde insan ilişkilerinin eğitime etkisinisaptayabilmektir.Eğitim kurumlarının verimliğinde hiç şüphesiz en önemli faktör idaridavranışlarında insan ilişkilerini iyi bilen eğitim yöneticisinin varlığıdır. Çağdaşyönetim kuramcıları insan ilişkileri konusunda bilgi ve beceri sahibi olan yöneticilerinbaşarılı olduklarını ve eğitim kurumunda verimi arttırdıklarını, dolayısıyla örgütselamaca ulaşıldığını kabul etmektedirler. Bu başarının kaynağı eğitim yöneticiliğinininsan ilişkilerini içeren bir süreç olmasıdır. Okulun verimli olmasında önemlifaktörlerden biri de eğitim yöneticilerinin yönetim (idare) davranışlarında insanilişkilerine uygun davranışlarda bulunup bulunmadığıdır. (Durukan. 2003)Eğitim yönetiminde kurumun verimliliği için gerçekleştirilmesi gereken enbaşarılı davranış idari işlerin insan ilişkileri konusunda bilgili ve bu bilgiyiuygulayabilen kişilerce gerçekleştirilmesidir. İnsan ilişkileri niteliklerine sahipyöneticinin davranışlarında ve başarı düzeyinde bu niteliklere sahip olmayanyöneticilere kıyasla farklılığın olması ve bu farklılığın insan ilişkilerini göz önündebulunduran ve uygulayan yöneticiler lehine başarı olarak görüldüğünü söylemekolanaklıdır. (Durukan. 2003) | |
dc.description.abstract | Aim of the study is to determine effect of training to human relations at the management. There is no doubt that the most important factor in the prodictivity of educational institutions is the presence of an administrator who knows the human relations. Contemporary management theoreticians accept that the administrators with knowledge and ability of human relations are successful and they raise the productivity of educational institution, which eventually result in the achievement of organizational goals. The source of this success is that the educational management is a process that contains human relations. One of the important factors in school productivity is whether school administrators have proper human relations in their administrative conducts.Education is one of the most successful behavior that must be performed to the institution's efficiency in the management of Administrative Affairs and are able to apply this knowledge to persons knowledgeable about human relationships. Human relations at the level of administrator behavior and success have no attributes do not have these qualifications compared to the managers consider this difference and diversity and human relations that it is possible to say that success is seen as in favor of administrators. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yönetimde insan ilişkilerinin eğitime etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of training to human relations at the management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Human relations | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Managerial success | |
dc.subject.ytm | Manegerial behavior | |
dc.identifier.yokid | 10030640 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358481 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı |