Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdil, Kenan
dc.contributor.authorBaştürk Türksoy, Dilek
dc.date.accessioned2021-05-08T10:32:38Z
dc.date.available2021-05-08T10:32:38Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673341
dc.description.abstractTükenmişlik; beklentiler, tutumlar, güdüler ve duyguları içeren, bireysel düzeyde ortaya çıkan, içsel bir psikolojik deneyimdir. Tükenmişlik duygusunu yaşayan kişiler kendilerini enerjiden yoksun hissederler, günlük rutin işlerini dahi yapamazlar. Bu çalışmada okul yöneticilerinin her gün yaşadıkları tükenmişlik durumları incelenmektedir. Dolayısıyla bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin tükenmişlik durumlarına ilişkin görüş ve tutumlarını tespit etmektir. Bu kapsamda Tekirdağ-Süleymanpaşa merkez ilçede bulunan ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul yöneticileri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Evren birimleri ulaşılabilir olduğu için örneklem alınmamıştır. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerle ilgili betimsel istatistikler (frekans, yüzde, ortalama, standart sapma gibi) tablolar halinde verilmiştir. Tutumlara ilişkin grup ortalamaları üzerinde T-testi ve ANOVA yapılarak kurulan araştırma hipotezleri test edilmiştir. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarıda azalma alt boyutlarından uzakta oldukları görülmüştür. Başka bir deyişle okul yöneticilerinde ciddi bir tükenmişlik söz konusu değildir. Anahtar Kelimeler: Tükenmişlik, Okul Yöneticisi, Süleymanpaşa ilçe merkezi
dc.description.abstractBurnout also referred to as fatigue, tiredness, exhaustion, lethargy, and listlessness, describes a physical and/or mental state of being tired and weak. People experiencing burnout feel themselves lack of energy; they can not even do their daily routines. In this study, the burnout position school administrators are facing each day is being investigated. Hence, the aim of this study is to determine school administrator's views and attitudes towards burnout levels. In this context, the population is made up of school directors in primary, secondary, and high school in Süleymanpaşa centrum district). Sampling was not taken. Questionnaire was used as data collection tool. The data obtained during the survey has been given as a descriptive with statistics in tables (frequency, percentage, average, and standart deviation). Hypothesises were tested by making T-Test and ANOVA on groups averages. As a result of the search, it's point out that school administrators are beyond from subdimensions of burnout such as emotional exhaustion, feelings of depersonalisation and lack of personal success averages. In other words, there isn't a serious feeling of burnout among school administrators. Key words: Burnout, School Administrators, Suleymanpaşa centrum districten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinde tükenmişlik: Tekirdağ / Süleymanpaşa Merkez ilçesi örneği
dc.title.alternativeBurnout for school administrators: the example of Tekirdağ / Süleymanpaşa Centrum district
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmBurnout feeling
dc.identifier.yokid10040657
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376634
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess