Show simple item record

dc.contributor.advisorOkursoy, Algın
dc.contributor.authorArslan, Şakir
dc.date.accessioned2021-05-08T10:32:30Z
dc.date.available2021-05-08T10:32:30Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673309
dc.description.abstractBu araştırma Aydın ili Söke ilçesinde bulunan ilkokul ve ortaokullardaki öğretmenlerin örgüt kültürünü katılma derecelerini saptamak amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evreni 2013-2014 Eğitim Öğretim yılında Söke ilçesinde bulunan ilkokul ve ortaokul dereceli, en az 10 öğretmen çalışan okullardaki öğretmenlere uygulanmış, 255 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlerimizin 111 sınıf öğretmeni,106 öğretmenimiz branş öğretmeni, 38 eğitimcimiz yöneticiden oluşmaktadır.Öğretmenlere 25 sorudan oluşan örgüt kültürü anketi uygulanmıştır. Verilerin analizinde standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi gibi istatistik teknikler kullanılmıştır. Ve şu sonuçlara ulaşılmıştır:1-Aydın ili Söke ilçesi ilkokul ve ortaokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin, örgüt kültürüne ilişkin algılarında mezun oldukları okullara göre anlamlı bir fark vardır.2-Aydın ili Söke ilçesi ilkokul ve ortaokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin, örgüt kültürüne ilişkin algılarında okuldaki hizmet sürelerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık vardır.
dc.description.abstractThis research was done to determine the teachers in primary and elementary school participation in organizational culture.The universe of the research consists of 255 teachers which were in Söke primary and elemental schools in academic year 2013-2014. The teachers consist of 111 classroom(grade) teachers, 106 branch teachers, 38 directors.A survey of 25 questions were done to the teachers. In the analyzing, standart deviation, t test, one way variance analysis were used. The following conclusions were found:1.There is a meaningful difference in perception of organizational culture between the principals and teachers in primary schools and elementary schools in Söke, according to the school they were graduated from.1.There is a statistically meaningful difference in perceptions of organizational culture between the principals and teachers in primary schools and elementary schools in Söke, according to their lengths of service in the schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYönetici ve öğretmenlerin örgüt kültürünü algılama düzeyleri: Söke örneği
dc.title.alternativeThe perception level of principals and teachers organizational culture: Example of Söke
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.identifier.yokid10039334
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366763
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess