Show simple item record

dc.contributor.advisorAltunay, Esen
dc.contributor.authorBuharalioğlu, Cüneyt
dc.date.accessioned2021-05-08T10:32:28Z
dc.date.available2021-05-08T10:32:28Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673301
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin vizyoner liderlik rollerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın yöntemi, betimsel taramadır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılı İzmir ili Çiğli İlçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi eğitim kurumlarında görev yapan 910 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında evrenin tümüne ulaşılmaya çalışılmış, toplam 577 (%63) öğretmenin verileri kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin vizyoner liderliği ile ilgili ilköğretim öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla Acar (2006) tarafından geliştirilmiş olan ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans analizi, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, okul yöneticilerinin vizyoner liderlik davranışlarına ilişkin öğretmen algılarının düşük bir değerde olduğu, alt boyutlar düzeyinde vizyoner kültür oluşturmada en yüksek, vizyonla ilişkili değer oluşturmada ise en düşük değerde olduğu bulunmuştur. Araştırmanın bağımsız değişkenleri olan, öğretmenlerin yaş, mesleki kıdem, okulda çalışma süresi ve okul türüne göre anlamlı farklılıklar bulunmuş ancak yönetici olma istekleri, branş ve cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to observe the opinions of the primary school teachers on the visionery leadership roles of their school administrators. The method of the study is descriptive survey. The population of the study is based on 910 teachers in 2012-2013 educational year who work in different schools which are officially belong to Ministry of National Education in the city of Izmir, Cigli district. In the data collection stage, the whole population was tried to be reached and totally 577 (63% ) of the teacher's data was used. In order to determine the opinions of primary school teachers about visioner leadership behaviors of their school administrators, a survey improved by Acar (2006) was used. When analyzing the data, frequency analysis, T test and variance analysis were used. According to the research findings, it is understood that the teachers' perceptions regarding the visioner leadership behaviors of their administrators are a low level; the subdimension of forming visioner culture is the highest level and the subdimension of creating value related to vision is the lowest level. Significant variations were found out according to the independent variants of the research which are the types of schools, ages, professional seniorities and working duration (years) of the teachers; however, no significant variation was found out according to the branch, gender and their wishes to be an administrator.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin vizyoner liderlik davranışlarını gösterme düzeylerine ilişkin görüşleri (İzmir ili Çiğli ilçesi örneği)
dc.title.alternativeThe opinions of primary school teachers about visioner leadership behaviors of the school administrators(City of İzmir, Cigli region)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmVision
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmVisionary leadership
dc.identifier.yokid10043757
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid366742
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess