İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin vizyoner liderlik davranışlarını gösterme düzeylerine ilişkin görüşleri (İzmir ili Çiğli ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Altunay, Esen | |
dc.contributor.author | Buharalioğlu, Cüneyt | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:32:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:32:28Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673301 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin vizyoner liderlik rollerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın yöntemi, betimsel taramadır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılı İzmir ili Çiğli İlçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi eğitim kurumlarında görev yapan 910 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında evrenin tümüne ulaşılmaya çalışılmış, toplam 577 (%63) öğretmenin verileri kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin vizyoner liderliği ile ilgili ilköğretim öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla Acar (2006) tarafından geliştirilmiş olan ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans analizi, t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, okul yöneticilerinin vizyoner liderlik davranışlarına ilişkin öğretmen algılarının düşük bir değerde olduğu, alt boyutlar düzeyinde vizyoner kültür oluşturmada en yüksek, vizyonla ilişkili değer oluşturmada ise en düşük değerde olduğu bulunmuştur. Araştırmanın bağımsız değişkenleri olan, öğretmenlerin yaş, mesleki kıdem, okulda çalışma süresi ve okul türüne göre anlamlı farklılıklar bulunmuş ancak yönetici olma istekleri, branş ve cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to observe the opinions of the primary school teachers on the visionery leadership roles of their school administrators. The method of the study is descriptive survey. The population of the study is based on 910 teachers in 2012-2013 educational year who work in different schools which are officially belong to Ministry of National Education in the city of Izmir, Cigli district. In the data collection stage, the whole population was tried to be reached and totally 577 (63% ) of the teacher's data was used. In order to determine the opinions of primary school teachers about visioner leadership behaviors of their school administrators, a survey improved by Acar (2006) was used. When analyzing the data, frequency analysis, T test and variance analysis were used. According to the research findings, it is understood that the teachers' perceptions regarding the visioner leadership behaviors of their administrators are a low level; the subdimension of forming visioner culture is the highest level and the subdimension of creating value related to vision is the lowest level. Significant variations were found out according to the independent variants of the research which are the types of schools, ages, professional seniorities and working duration (years) of the teachers; however, no significant variation was found out according to the branch, gender and their wishes to be an administrator. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin vizyoner liderlik davranışlarını gösterme düzeylerine ilişkin görüşleri (İzmir ili Çiğli ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | The opinions of primary school teachers about visioner leadership behaviors of the school administrators(City of İzmir, Cigli region) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Vision | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Visionary leadership | |
dc.identifier.yokid | 10043757 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 366742 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı |