Show simple item record

dc.contributor.advisorBeytekin, Osman Ferda
dc.contributor.authorSaracaloğlu, Candaş
dc.date.accessioned2021-05-08T10:32:15Z
dc.date.available2021-05-08T10:32:15Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673245
dc.description.abstractTürkiye'de az gelişmiş bölgelerden iş olanaklarının daha geniş olduğu tarım sanayi ve ticaret merkezlerine yoğun bir göç yaşandığı görülmektedir. Yoğun göç alan ilçelerden biri de Turgutlu'dur. Bu araştırmanın amacı, Turgutlu ilçesine göç etmiş ailelerin çocuklarının yasadığı sorunları, bu öğrencilerin öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları ve okudukları okulda ortaya çıkan sorunları belirlemektir. Araştırmada öğrenci, öğretmen ve okul yöneticileri ile görüşmeler yapılmıştır.Görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formları uygulanmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular içerik analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlardan bazılarına göre, göç eden öğrenciler yaşadıkları mahalleleri ve okudukları okulları güvenli görmemektedirler. Bölgesel ve etnik ayrımcılığa maruz kalmaktadırlar. Dil ve kendini ifade konusunda sıkıntı yaşamaktadırlar. Diğer arkadaşları tarafından alaya alınmakta ve dışlanmaktadırlar. Öğrencilerin bazılarının evinde Türkçe konuşulmadığı hatta bazı annelerin Türkçeyi hiç bilmediği belirlenmiştir. Bu öğrencilerin okuma-yazma öğrenmeleri okula uyum sağlamaları diğerlerine göre daha zor olmaktadır.Araştırmanın önerilerinden bazılarına göre; öğretmenlerin bu göçle gelmiş ailelerin öğrenim gördükleri okullar ve öğrenciler hakkında önyargıya kapılmalarını önlemek için bilgilendirme çalışmaları yapılmalıdır, göçle gelmiş ailelerin çocuklarının eğitim gördüğü okullardaki eğitim altyapısı güçlendirilmeli, derslik-öğretmen başına düşen öğrenci sayısı aşağıya çekilmelidir, bu tip okulların öğretmen eksiğinin kapatılmasına öncelik verilmelidir, okullardaki yöneticilerin uzun süreli görevde olması sağlanmalı, yöneticilerin göç kavramının bilen; göçle gelmiş aileler ile uyum sağlayabilecek kişiler arasından seçilmesine öncelik verilmelidir,göç ile gelmiş ailelere,onların çocuklarına ya da onların eğitim gördükleri okullara yönelik her türlü ötekileştirme ve ayrımcılık cezalandırılmalı eşit ve adaletli hizmet ve eğitim sağlanmalıdır.
dc.description.abstractIn turkey it is clear that there is a massive inflow from the less developed regions to the agricultural industry and trade centers . Turgutlu is one of the places where the intense migration occurs.The aim of this survey is defining the problems which occur in their schools and with their teachers.In survey interviews were conducted with students,teachers and school administrators.In the interviews students were administered a semi-structured forms. The findings obtained from interviews were interpreted and analyzed by using content-analysis method.In survey some of the results obtained by the views of the students who migrate do not think that their neighbourhood and schools are safe.They are exposed to regional and ethnic discrimination.They suffer about language and self expression.They are mocked and excluded by their other friends.It is defined that in the houses of some students ,Turkish is not spoken.Moreover some mothers do not even know any Turkish words.For these students literacy and adapting to school are more difficult than the other students. This research shows that the opinions of teachers,students and school administrators which prevents these schools to come to the desired level have been determined and tried to solve a solution and to watch out the reasons and results of these problems in Manisa /Turgutlu.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGöçün eğitime ve eğitim yönetimine etkileri: Turgutlu örneği
dc.title.alternativeThe effects of migration to education and training management: The example of Turgutlu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternal migrations
dc.subject.ytmProblems of the students
dc.subject.ytmManisa-Turgutlu
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmMigrations
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10057484
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376621
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess