Fatih Projesine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gümüş, Nevzat | |
dc.contributor.author | Sezgin, Yeşim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:32:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:32:13Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673238 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, akademik ve mesleki liselerde görev yapan okul yöneticilerininve öğretmenlerin eğitimde FATİH (Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirmeHareketi) Projesi'nin uygulanmasına ilişkin görüşleri çoklu değişkenler açısındanincelenmeye çalışılmıştır.Tarama modeli ile gerçekleştirilen çalışmanın örneklemini2013-2014 eğitim öğretim yılında İzmir ili metropol ilçe sınırları içerisinde bulunanve FATİH Projesi'nin uygulandığı çeşitli akademik ve meslek liselerinde görevyapan 428 okul yöneticisi ve öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırma verileri Yörük (2013) tarafından geliştirilen `eğitimde FATİHProjesi'nin Kullanımına İlişkin Görüşler Ölçeği` ve araştırmacı tarafındangeliştirilen Kişisel Bilgi Formu` ile toplanmıştır. Araştırmaya katılan akademik vemeslek liselerindeki yönetici ve öğretmenlere ait kişisel (demografik) bilgiler,frekans ve yüzde ile çözümlenmiştir. Araştırmada verilerin analizi için ilişkisizörneklemler için t- testi ve tek yönlü ANOVA kullanılmıştır. Tek yönlü varyansanalizlerinde ortaya çıkan farkların kaynağının bulunmasında, varyansların eşitolduğu durumda Scheffe; varyansların eşit olmadığı durumlarda ise Dunnett's C testikullanılmıştır. Grup ortalamaları arasındaki farkın test edilmesinde α=.05 anlamlılıkdüzeyi esas alınmıştır. Ayrıca araştırmada kullanılan analizlere ilişkin sonuçların etkibüyüklükleri (effect size) eta kare ( Ƞ 2 ) yöntemi kullanılarak incelenmiştir.Araştırmada kullanılan istatistiksel yöntemlerden t-testi ve tek yönlü varyans analiziSPSS programı aracılığıyla yapılırken, etki büyüklükleri elde hesaplanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde, okuldaki görev, okul türü,yaş, branş, öğrenim durumu, mesleki kıdem, bilişim teknolojileri alanında hizmet içieğitim alma, bilişim teknolojileri yeterlilik algısı düzeyi, eğitimde FATİHteknolojileri alanında hizmet içi eğitim alıp almama, eğitimde FATİH teknolojileri viyeterlik algısı düzeyi ve akıllı telefon kullanıp kullanmama değişkenlerine görekatılımcıların görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Bununyanında cinsiyet ve mezun olunan fakülte değişkenlerine göre katılımcılarıngörüşlerinin birbirinden farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar ilgililiteratürle karşılaştırılmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: FATİH Projesi, bilişim teknolojileri, akademik lise, meslekilise, yönetici, öğretmen | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the academic and vocational highschool administrators and teachers' opinions about Project FATIH's (The IncreasingOpportunities and Improvement of Technology Movement) applicability from thepoint of multiple variables. In the study, descriptive survey model was used. Thesample of this study consisted of 428 school administrators and teachers in 2013–2014 academic year who is working in İzmir.During the study, `The Opinions Scale about the Use of FATİH Project inEducation` devoleoped by Yörük (2013) and `Personal Knowledge Form` which isdeveloped by theresearcher were used as instruments. Frequency (f), percentage (%),arithmetic mean (x ) and Standard deviation (Sd) regarding the points frommeasurement tools about research subproblems were calculated and t-test for binaryvariables, One Way Anova for variables more than two and Scheffe Test to identifythe source of the significant difference were used. In case of significant differencebetween groups, effect size eta-square (η2) was examined. Data is analysed by SPSSin computer environment and effect size eta-square (η2) was calculated by hand.According to research findings, there are significant differents between theviews of participants opinions about the use of FATİH Project in education in suchvariables like the tasks at school, school type, age, province, educational status,Professional experience, in-service training about information technology,information technology efficacy level, in-service training about FATİH Project ineducation, FATİH Project's technology efficacy level and the use of smart phoneswas determined. Furthermore, participants opinions about the use of FATİH Projectin education did not differ from each other in gender and graduated faculty variables.The results were compared with the related literature and the suggestions were made. Keywords: FATİH Project, information Technologies, academic and vocational highschool, administrator, teacher. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fatih Projesine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of school administrators'and teachers'opinions about the Project Fatih in education into according some variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Fatih Project | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Technology based instruction | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.identifier.yokid | 10054024 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 376587 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |