Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikten, Mustafa
dc.contributor.authorSarica, Elmas
dc.date.accessioned2021-05-08T10:32:09Z
dc.date.available2021-05-08T10:32:09Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-10-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673222
dc.description.abstractEğitim örgütlerinde çalışan yönetici ve öğretmenlerin; üretken, sorunları yerinde ve zamanında tespit edebilen, çözebilen ve yerinde doğru karar verebilen bireyler olması beklenmektedir. Etkili sorun çözme becerileri, eğitim örgütlerinde gelişmeyi büyük oranda geçerli kılmaktadır. Bu nedenle araştırmanın temel amacı; eğitim örgütlerinde çalışan yönetici ve öğretmenlerin sorun çözme becerilerini incelemektir.Araştırma, İstanbul ili Kartal İlçesi'nde ilkokullarda görev yapan 143 öğretmen ve 57 yönetici üzerinde yapılmıştır. Sorun Çözme Envanteri'nin kullanıldığı araştırmada, öğretmenlerin sorun çözme becerileri ortalamaları düşük seviyede bulunmuştur. Bununla birlikte, sorun çözme becerilerine etki eden demografik değişkenler incelenmiş; cinsiyet, medeni durum, yaş, mezun olunan okul ve meslekteki kıdemin sorun çözme becerileri üzerinde istatiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Eğitim örgütleri, öğretmenler, yöneticiler, sorun çözme becerileri
dc.description.abstractEmployee directors and teachers in educational organizations are expected to be productive, able to identify problems and timely, and appropriate fix and make the right decisions. Effective problem-solving skills, make the organization progress in education largely valid. Therefore main goal of the research; is to examine teachers' and managers' problem solving skills who are the employees in educational organizations.The study was conducted on 143 teachers in Istanbul province and 57 managers working in primary schools in Kartal district. Problem Solving Inventory is used in research, problem-solving skills of the average teacher has been found in low levels. However, examined demographic variables that influence their problem-solving skills; sex, marital status, age, graduate level and seniority in the profession have no statically significant difference on the problem-solving skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim örgütlerinde çalışan öğretmen ve yöneticilerin sorun çözme becerileri
dc.title.alternativeProblem solving skills of teachers and managers in educational organizations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-27
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConflict resolution
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation organizations
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmProblem solving
dc.identifier.yokid10091657
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid417625
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess