Show simple item record

dc.contributor.advisorMert, Hüseyin
dc.contributor.authorAltuğ, Sinan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:32:04Z
dc.date.available2021-05-08T10:32:04Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673200
dc.description.abstractKüreselleşme ve beraberinde getirdiği değişimler, pazara sunulan yeni ürünlerin artmasına neden olurken, üretim maliyetlerinin yapısında da önemli değişikliklere yol açmıştır. Geleneksel maliyet muhasebesi sistemi, değişimler karşısında işletme yönetiminin gereksinim duyduğu bilgi ihtiyacını sağlamada yetersiz kalmaktadır. Birçok işletme maliyet yönetimi ile ilgili çabalarını sadece işletme içinde bir ya da iki fonksiyonel grup üzerine odaklamaktadır. Bunun en büyük nedeni, daha az çaba ve koordinasyon gerektirmesidir. Yeni nesil maliyet düşürme çabaları, sadece işletme içinde oluşan maliyetler ile sınırlı kalmayıp işletme dışına çıkarak, tedarik zinciri boyunca hem yukarı akım hem de aşağı akım bağlantılar ile ilgili faaliyetler sonucu oluşan maliyetleri de kapsamaktadır. Bu çalışmada, işletme bünyesinde uygulanan maliyet yönetim tekniklerinin ve uygulamalarının kapsamı, hem alıcıları hem de tedarikçileri içerecek şekilde bir biçimde ele alınarak değerlendirilmektedir.Anahtar Kelimeler: Maliyet, Maliyet Muhasebesi, Sipariş Maliyeti, Ürün, İşletme
dc.description.abstractGlobalization and the changes it has brought together, which causes the growth of new products on the market, has led to significant changes in the structure of production costs. Traditional cost accounting system fail to provide the information needed by the business management in face of change. Many businesses related to cost management efforts are focused on only one or two functional groups within the enterprise. The biggest reason is that it requires less effort and coordination. The new generation of cost reduction efforts going beyond just business at the same time not limited to the costs incurred within the company upstream both along the supply chain as a result of activities related to both the downstream connections and also include costs incurred. In this study, business scope of cost management techniques and practices are implemented, while the way both receivers include both suppliers is considered.Keywords: Cost, Cost Accounting, Order Costs, Product, Operationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGıda sektöründe maliyet muhasebesi ve bir uygulama
dc.title.alternativeGida sektöründe maliyet muhasebesi ve bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-12
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFood sector
dc.subject.ytmCost
dc.subject.ytmCost accounting
dc.identifier.yokid10020769
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid417665
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineMuhasebe Ve Denetim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess